برگزاری رقابت نمادین چوگان در میدان نقش جهان

رییس هیئت چوگان اصفهان گفت:چوگان با روایت گری سواره بر اسب به ثبت یونسکو رسیده است بنابراین باید روی این رشته بیشتر کارد کرد.

حسین جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با مسابقات چوگان که ۱۳ تیرماه آغاز شده است، اظهار کرد: این مسابقات به مناسبت دهه کرامت توسط هیئت شهرستان چوگان اصفهان در میدان نقش‌جهان به صورت نمادین از ساعت ۱۸ الی ۲۰ آغاز شده است و تا جمعه ۱۴ تیرماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه چوگان ثبت جهانی شده است، تصریح کرد: برگزاری مسابقات نمادین یک فرهنگسازی است که به مناسبت‌های مختلف چنین برنامه‌هایی برای آشنایی مردم با ورزش‌ها صورت می‌گیرد.

رییس هیئت چوگان اصفهان در خصوص برنامه‌های دیگر هیئت که به این صورت انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: اوایل سال تقویمی تنظیم کردیم که برنامه‌های هیئت را تا آخر سال مشخص کرده است؛ طبق آن تقویم چند مسابقه دیگر در میدان نقش جهان برگزار می‌شود و دیگر رقابت‌ها در مجموعه المپیک نقش جهان پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه چوگان مسابقات رسمی هم دارد، تاکید کرد: این ورزش مسابقات استانی و کشوری دارد و با وجود اینکه چوگان ورزش قدیمی است و در عین حال تاره جان گرفته است.

جعفری افزود: تیم چوگان بانوان اصفهان سال گذشته توانست مقام دوم مسابقات کشوری را کسب کند، تیم آقایان هم در مسابقات کشوری شرکت داشت اما به مقامی نرسید.

رییس هیئت چوگان اصفهان در رابطه با برنامه‌های هیئت برای جذب افراد به این ورزش، گفت: از طریق مدارس پیگیری این هستیم که از بین دانش آموزان استعدادیابی کنیم. مقام معظم رهبری می‌گویند که باید به دنبال ورزش‌های بومی محلی باشیم که با استناد به صحبت‌های ایشان نیروهای مصلح هم می‌توانند در این رشته ورود کنند.

وی اضافه کرد: چوگان با روایت گری سواره بر اسب به ثبت یونسکو رسیده است بنابراین باید روی این رشته بیشتر کارکرد.

جعفری با اشاره به اینکه در حال انجام آموزش چوگان هستیم، اظهار کرد: کسانی که می‌خواهند آموزش ببینند نیازی به صرف هزینه بالا ندارند اما کسانی که می‌خواهند حرفه‌ای کار کنند برایشان هزینه‌هایی را در پی خواهد داشت.

کد خبر 381314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.