۴۰ هزار نفر در کشاورزی نجف‌آباد اشتغال دارند

نجف‌آباد_رییس اداره جهاد کشاورزی نجف‌آباد گفت: در مجموع ۴۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در دو بخش باغداری و زراعت این شهرستان اشتغال دارند.

همتعلی انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف‌آباد، اظهار کرد: در حال حاضر چهار هزار و ۵۰۰ هکتار باغ و بیش از سه هزار و ۵۰۰ هکتار زمین زراعی در شهرستان وجود دارد و در مجموع ۴۰ هزار نفر در این بخش به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال دارند.

وی ادامه داد:  مساحت باغات این شهرستان به حدود ۱۱ هزار هکتار نیز رسیده بود، اما تدوام خشکسالی‌ها و توسعه شهرها باعث تغییر کاربری بخشی از این باغ‌ها شده است.

رییس اداره جهاد کشاورزی نجف‌آباد از فعالیت ۱۲۴ واحد پرورش مرغ گوشتی در این شهرستان خبر داد و افزود: ۲۴ واحد مرغ تخم‌گذار، ۵۵ واحد پرورش دیگر ماکیان مانند بوقلمون و بلدرچین، ۱۳۰ مرکز پرورش ماهیان گرمابی و بیش از ۶۰ مزرعه پرورش ماهیان زینتی در نجف‌آباد فعالیت دارند.

انصاری با اشاره به فعالیت ۶۶۵ واحد دامداری پرورش دام سنگین در این شهرستان، اضافه کرد: از این تعداد ۶۰۰ واحد به صورت سنتی و بقیه به صورت صنعتی اداره می‌شود.

وی با بیان اینکه ۹۰۰ واحد دامداری پرورش دام سبک در نقاط مختلف این شهرستان فعال است، گفت: نجف‌آباد رتبه نخست تولید بادام، جایگاه دوم پرورش ماهیان زینتی و رتبه سوم تولید زعفران استان را دارد.

رییس اداره جهاد کشاورزی نجف‌آباد از عضویت بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ نفر در شرکت‌های تعاونی زنبورداران بخش مرکزی نجف‌آباد و بخش مهردشت خبر داد و تصریح کرد: این شهرستان با داشتن بیش از ۳۵۰ هزار کلنی زنبور، بیش از نیمی از عسل استان را تولید و جایگاه نخست در این زمینه را بخ خود اختصاص داده است.

کد خبر 381259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.