راهکار سائوپائولو برای کاهش تلفات جاده‌ای

مسئولان شهر سائوپائولو در صدد هستند از نظر کاهش تلفات جاده‌ای، آن را به ایمن‌ترین شهر برزیل تبدیل کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مسئولان شهر سائوپائولو تاکنون تلاش‌های زیادی در خصوص تامین ایمنی خیابان‌ها و جاده‌های این شهر انجام داده‌اند، با این حال در آوریل سال ۲۰۱۹، این افراد متعهد شدند برنامه‌ای طراحی کنند که طبق آن این شهر با جمعیتی بیش از ۱۲ میلیون نفر، از نظر کاهش تلفات جاده‌ای به ایمن‌ترین شهر برزیل تبدیل شود. آن‌ها در نظر دارند طرحی را پیاده‌سازی کنند که بر اساس آن تلفات جاده‌ای به سه نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر در ۱۰ سال آینده کاهش پیدا کند. در ادامه به بعضی از مهم‌ترین اهداف این برنامه پرداخته می‌شود.

استفاده از اطلاعات برای یافتن راه‌حل

جمع‌آوری و پردازش اطلاعات برای تضمین مدیریت بیشتر ایمنی جاده‌ای، از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از جنبه‌های نوین طرح سائوپائولو، استفاده از داده‌های حاصل از تجهیزات عمومی رادار شهری، از سطوح ترافیک گرفته تا سرعت واقعی خودروهاست. این داده‌ها در یک صفحه دیجیتال قابل دسترس نمایش داده می‌شود و بنابراین بخش خصوصی و جامعه شهری می‌تواند این داده‌ها را کنترل کند، راه‌حل‌های جدیدی ارائه دهد و باعث افزایش پیشرفت در این زمینه شود.

طراحی دوباره خیابان‌ها

مقامات شهر سائوپائولو در نظر دارند از طریق طراحی مسیرهای پیاده‌روی به سمت مدارس، اختصاص برخی از نقاط شهر به رانندگی با سرعت پایین‌تر، بازسازی و عریض کردن پیاده‌روها، گسترش مسیرهای دوچرخه‌سواری، نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی بیشتر، طولانی‌تر کردن مدت زمان عبور دوچرخه و عابران پیاده و افزایش نظارت افسران ترافیک، به کاهش تلفات خیابانی کمک کنند.

طبقه‌بندی دوباره راه‌ها در جهت مدیریت سرعت

مسئولان در اغلب شهرهای برزیل، راه‌های درون شهری را به عنوان مسیرهایی برای حداکثر استفاده خودروها طراحی کرده‌اند اما به اندازه کافی کاربران این راه‌ها را مورد توجه قرار نداده‌اند. طراحان سائوپائولو در نظر دارند در طراحی جدید خود، امنیت تمام کاربران راه را مقدم بر خودورها بدانند.

این افراد قصد دارند به پیروی از توصیه سازمان بهداشت جهانی، مبنی بر حداکثر سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت برای راه‌های شریانی درون شهری و کاهش این میزان سرعت به ۴۰ کیلومتر در ساعت برای مسیرهایی که به خیابان‌های اصلی وصل می‌شود و ۳۰ کیلومتر در ساعت برای راه‌های محلی، تلفات جاده‌ای را به حداقل برسانند. خیابان‌های با سرعت بالا که فاقد زیرساخت امن برای عابران پیاده و سایر کاربران راه است، نیز به عنوان راه شریانی طبقه بندی می‌شود.   

کد خبر 381215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.