ایده‌های نوجوانان در شهر اجرایی می‌شود

مدیر خانه نوجوان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از برگزاری ایده کاپ ششم با عنوان"نوجوان پویا؛ شهر خلاق" خبرداد.

اسما نکویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به ایده کاپ ششم که با رویکرد ایده پردازی نوجوانان برگزار می‌شود، اظهار کرد: ایده کاپ ششم برای نوجوانان در نظر گرفته شده و قرار است ایده‎هایی از نوجوانان برای برنامه‌های شهری ارائه شود و پس از پیگیری‌ها به مرحله اجرا نیز درآید.

وی با بیان اینکه باید در پروژه‌های شهری از فکر نوجوانان استفاده کرد، افزود: هدف از برگزاری این ایده کاپ استعدادیابی، ایده پردازی، رشد خلاقیت، درگیر کردن نوجوانان با امور اجتماعی و فرهنگی و بالا بردن حس مسئولیت پذیری آنها، دیدن و شنیدن ایده و خلاقیت نوجوانان و استفاده از رشد آنها است.

مدیر خانه نوجوان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به نقش این طرح در پرورش ایده نوجوانان اضافه کرد: ایده کاپ ششم صرفا مسابقه نیست بلکه یک رقابت آموزشی است که قبل از آن سه کارگاه‌ در تاریخ‌های ۱۲، ۱۵ و ۱۹ تیرماه برای ایده پردازی بهتر و رشد خلاقیت متقاضیان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به روند برگزاری این کارگاه‌ها ادامه داد: نخستین کارگاه با پخش فیلم همراه است و دومین و سومین کارگاه در بحث پرورش خلاقیت برگزار می‌شود که در این کارگاه‌ها به نوجوان مراحل یک ایده پردازی صحیح، تفاوت ایده و طرح و خصوصیات یک ایده خوب شهری آموزش داده می‌شود.

نکویی افزود: سپس مشاوره ایده پردازان روز ۲۲ تیرماه انجام می‌شود که در آن ایده‌های نوجوانانی که در این فرایند نوشته اند رفع اشکال خواهد شد.

وی یادآور شد: آخرین مهلت ارسال ایده‌ها ۲۷ تیر ماه است و در روز دوم مرداد رقابت پایانی انجام می‌شود که افراد ایده‌های برتر طرح‌های خود را ارائه می‌کنند و داوری پایانی صورت می‌گیرد.

مدیر خانه نوجوان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: قبلا در ایده کاپ سوم نیز نوجوانان مشارکت خود را نشان دادند و طرح‌های خوبی نیز ارائه کردند از همین رو انتظار می‌رود در این دوره نیز استقبال خوبی از طرف نوجوانان صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه خانه نوجوان تا اجرایی شدن این طرح‌ها پیگیری لازم را انجام می‌دهد، اضافه کرد: یکی از اموری که خانه نوجوان تاکید بسیاری بر آن دارد اجرایی شدن این طرح‌ها است و دومین مورد استمرار این ایده کاپ بوده که در نظر داریم تا هر سال این مهم برگزار شود.

کد خبر 381199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.