بهره‌مندی بیش از یک‌هزار معلول از خدمات بهزیستی گلپایگان

گلپایگان- رییس اداره بهزیستی گلپایگان گفت: یک‌هزار و ۵۷۹ نفر توانخواه تحت حمایت بهزیستی این شهرستان هستند.

حسن مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان اظهار کرد: یک‌هزار و ۵۷۹ نفر توانخواه شامل ۵۵۹ نفر معلول جسمی و حرکتی، ۱۲۱ نفر نابینا، ۱۴۲  نفر ناشنوا، ۳۹۴ نفر کم‌توان ذهنی و ۳۱۳ معلول اعصاب و روان و ۵۰ نفر سالمند تحت حمایت بهزیستی این شهرستان هستند که به صورت ماهانه مستمری به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

وی با بیان اینکه شش مرکز توانبخشی در شهر گلپایگان فعالیت می‌کند، عنوان کرد: مرکز نگهداری سالمندان و مرکز توانبخشی معلولان جسمی و حرکتی و ذهنی بالای ۱۵ سال به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند و ماهانه برای هر نفر از معلولان این مرکز حدود یک میلیون تومان یارانه واریز می‌شود.

رییس اداره بهزیستی گلپایگان با بیان اینکه سه مرکز روزانه نگهداری معلولان کم‌توانان ذهنی کمتر از ۱۴ سال و دو مرکز حرفه‌آموزی پسران و دختران بالای ۱۴ سال در این شهرستان دایر است، تصریح کرد: تنها مرکز اوتیسم غرب استان در گلپایگان فعال و روزانه به ۳۷  نفر کمتر از کودکان و نوجوانان تا ۱۵ سال خدمات ارایه می‌کند.

مرادی با بیان اینکه اورژانس اجتماعی این شهرستان در سال ۹۳ با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی راه‌اندازی شد، خاطرنشان کرد: در گلپایگان چهار مرکز مشاوره خانواده و یک مرکز ترک اعتیاد و کلینیک سرپایی ترک اعتیاد مشغول فعالیت است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۹۶۰ نوزاد غربالگری شنوایی شدند، گفت: در سال ۹۷ چهار هزار و ۲۰۰ کودک سه تا شش سال غربالگری شدند که تعدادی از این کودکان دچار تنبلی چشم بودند و با پیشگیری به موقع از نابینایی آنان جلوگیری شد.

رییس اداره بهزیستی گلپایگان با بیان اینکه امسال مبلغ شش میلیون تومان فطریه جمع‌آوری شده است، اظهار کرد: سال گذشته ۲۰۰ میلیون تومان پوشاک توسط خیران خریداری و بین مددجویان توزیع شد.

مرادی آموزش پیشگیری از اعتیاد و مهارت‌های زندگی را جزو برنامه‌های فرهنگی اداره بهزیستی گلپایگان برشمرد و عنوان کرد: پرداخت مستمری مددجویان و تأمین وسائل کمک توانبخشی، کمک هزینه درمان، کاردرمانی و گفتار درمانی از دیگر خدمات بهزیستی به جامعه معلولان این شهرستان است.

وی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی ارایه خدمات بهتر به مددجویان تحت پوشش این سازمان در گلپایگان نیازمند حمایت خیران است.

رییس اداره بهزیستی گلپایگان تصریح کرد: سال گذشته به ۴۰ مددجوی تحت حمایت بهزیستی تسهیلات اشتغال‌زایی تا سقف ۲۰ میلیون تومان پرداخت شد و این رقم در سال جاری به ۵۰ میلیون تومان رسیده است.

مرادی با اشاره به پرداخت کمک هزینه تحصیلی به فرزندان مددجویان تحت حمایت بهزیستی، گفت: بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد هزینه تحصیلی هر ترم دانشجویان تحت حمایت با توجه به معدل تحصیلی آن‌ها پرداخت می‌شود.

کد خبر 381182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.