اپلیکیشن‌های تشخیص سرطان پوست!

در دنیای پیشرفته امروز افراد می‌توانند با نصب چندین برنامه روی گوشی هوشمند خود، سرطان پوست را به موقع تشخیص دهند و مانع گسترش آن به سایر قسمت‌های بدن شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سرطان پوست منجر به فوت سالانه حدود ۱۰ هزار نفر می‌شود. علائم این نوع سرطان شامل تغییر در رنگ و اندازه خال‌ها یا لکه‌های پوستی، خارش مداوم و ناصاف بودن قسمت‌های اطراف خال و ... است. مواردی نظیر ژنتیک، قرار گفتن در معرض مواد شیمیایی و همچنین  اشعه ماوراء بنفش نور آفتاب در ایجاد سرطان پوست نقش دارد. در دنیای پیشرفته امروز افراد می‌توانند با نصب چندین برنامه روی گوشی هوشمند خود این بیماری را به موقع تشخیص دهند. سپس به منظور انجام بررسی‌های بیشتر، عکس خال‌ها یا علائم مشکوک پوست خود را برای یک متخصص پوست ارسال کنند. در ادامه به بررسی چند اپلیکیشن تشخیص سرطان پوست برای گوشی‌های iOS و Android می‌پردازیم.

Misskin

اپلیکیشن"Misskin" این قابلیت را دارد که عکس‌های با کیفیتی از بخش‌های بزرگ پوست مانند کل پا، ‌بگیرد و پوست را ارزیابی ‌کند. این برنامه عکس‌های پوست را از سایر عکس‌های گوشی به صورت مجزا ذخیره می‌کند و به کاربر این اجازه را می‌دهد تا خال‌های پوستی خود را در گذر زمان با هم مقایسه کند و متوجه تغییرات آن‌ها شود. برنامه Misskin در صورت وجود لک یا خال مشکوک به کاربر هشدار می‌دهد.

UMSkinCheck

برنامه "UMSkinCheck" به افراد اجازه می‌دهد تمام پوست بدن خود را بررسی کنند و تاریخچه‌ای از خال‌ها، زخم‌ها و میزان رشد آن‌ها به دست آورند. این اپلیکیشن دستورالعمل‌های تصویری و نوشتاری گام به گام مفیدی را به کاربران ارائه می‌دهد و به منظور ردیابی سلامت پوست، یادآورهایی به گوشی آن‌ها ارسال می‌کند.

MoleScope

اپلیکیشن"MoleScope" به منظور تشخیص نیاز کاربران به پزشک متخصص پوست از تصاویر بزرگ استفاده می‌کند. این برنامه علائمی مانند نداشتن تقارن، ظاهر پوست، رنگ و قطر خال‌ها و لکه‌ها را ارزیابی کرده و  با توجه به مشخصات خال‌های افراد، خطر سرطان پوست را در آن‌ها تخمین می‌زند. 

SkinVision

برنامه "SkinVision" با استفاده از یک تئوری ریاضی خاص به نام هندسه فراکتال (fractal geometry) که برای تشخیص الگوها در هنر و معماری به کار می‌رود، قسمت‌های کوچکی از پوست فرد را بررسی می‌کند و خطر سرطان پوست را در مدت کمتر از یک دقیقه تشخیص می‌دهد. محققان صحت این برنامه را در تشخیص سرطان ملانوما، حدود ۸۱ درصد ارزیابی کرده‌اند.

کد خبر 381146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.