۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
آشنایی با استایل مینیمال

اگر از آن دسته افرادی هستید که برای سِت کردن لباسهایتان به مشکل برمی‌خورید و هماهنگ کردن پوشش جذاب و قابل قبول برایتان دشوار است، ما "استایل مینیمال" را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با آیتم های در دسترس فراوان، استایل شیک و استانداردی بسازید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استایل مینیمال یکی از سبک های مد و فشن است که در آن سادگی، بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد. این سبک به عنوان یک متد برای تولید آثار هنری در دهه ۱۹۶۰ میلادی معرفی شد و در مجسمه سازی و نقاشی، بیش از عرصه های دیگر مجال بروز یافت. اما به تدریج این استایل، راه خود را به مد و فشن باز کرد و اکنون بسیار محبوب و پر کاربرد است.                                           

اولین بار کوکو شنل این سبک را در طراحی هایش استفاده کرد و بعد از آن دیگر برند ها هم به آن روی آوردند. در استایل مینیمال، ساده بودن و اندازه بودن لباس بسیار مهم است. لباس ها نباید به هیچ عنوان تنگ یا گشاد باشند. یکدست بودن رنگ ها و عدم وجود طرح و بافت خاص روی آنها، از دیگر ویژگی های این سبک است. پالت رنگی در این استایل ، محدود است و رنگ های جیغ و شاد در آن جایی ندارند. رنگ های کرم، شیری، سفید، مشکی، خاکستری و طیف رنگ های خنثی، مهمترین رنگ ها در سبک مینیمال هستند. 

در این استایل آیتم های اضافی حذف شده اند و لباس، مدل خاصی ندارد، اما از کیفیت بالای دوخت و متریال برخوردار است. مینیمال ها برای لباس های رسمی، به جای استفاده از تزیینات برجسته، از لباس هایی با برش های خاص و دوخت ویژه استفاده می کنند. تی شرت، بافت یقه اسکی، شلوار جین آبی یا مشکی، کت و بارانی از پرکاربرد ترین آیتم ها در استایل مینیمال هستند.

قشنگترین ویژگی مینیمالیسم، از بین بردن کلیشه های جنسیتی در انتخاب لباس هاست. در این سبک، زنانه و مردانه بودن لباس چندان اهمیتی ندارد و کاربردی بودن آن مهم است.  

داشتن استایل مینیمال، کاملا مقرون به صرفه و اقتصادی است. به دلیل آن که تمام آیتم های مورد نظر آن، در قیمت های مختلف و در برندهای متفاوت موجود است.

کد خبر 381093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.