استقرار سامانه نرم‌افزاری نظارت الکترونیک بر فضای سبز

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهری شهرداری اهواز از طراحی و استقرار سامانه نظارت الکترونیک بر قراردادهای حفظ و نگهداری از فضای سبز خبر داد.

به گزارش ایمنا، حمید امیری‌فرد با بیان اینکه سامانه نظارت الکترونیک بر قراردادهای حفظ و نگهداری از فضای سبز با همکاری سازمان فاوا شهرداری اهواز تهیه و اجرا خواهد شد، اظهار کرد: جلسات مکرر و مداوم فی مابین سازمان پارک‌ها، سازمان فاوا و مجری این سامانه در سازمان پارک‌ها برگزار شد و نقطه نظرات کارشناسان و ناظران جهت درج در سیستم به مجری سامانه ابلاغ شد.

امیری‌فرد با بیان اینکه این سامانه باعث تسهیل و تسریع در روند نظارت و فضای سبز خواهد شد، افزود: مدیریت داینامیک کاربران، قراردادها، صورت وضعیت پیمانکاران و گزارش‌های آماری و تحلیلی در آینده از طریق این سامانه صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز اضافه کرد: سامانه اطلاع‌رسانی وضعیت شهر از طریق پیام کوتاه (SMS Center) برای مدیران شهری، از دیگر امکانات این سامانه هوشمند است.

وی در خصوص دیگر مزایای این سامانه گفت: ثبت مشاهدات بازدیدها در سایر دستگاه PDA و موبایل، گزارش حضور ناظران و اتصال به دستگاه ردیاب خودرو، تعریف RULE و مسیر حرکت خودرو بر روی نقشه نیز از دیگر آیتم‌های این سامانه است.

امیری‌فرد خاطرنشان کرد: طراحی و ایجاد پایگاه اطلاعاتی شناسنامه فضای سبز، ایجاد اتصال به سامانهGIS ، بارکد اقلام فضای سبز، اتصال به سیستم  RFID درختان (نقشه برداری GIS لایه فضای سبز، سخت‌افزاری پلاک کوبی درختان و برداشت) را می‌توان از مهم‌ترین امکانات سامانه نظارت الکترونیک حفظ و نگهداری فضای سبز برشمرد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهری شهرداری اهواز اضافه کرد: این سیستم توانایی لازم برای اتصال به سامانه‌های از پیش مستقر شده مانند ۱۳۷، سامانه ثبت شکایات مردمی و ثبت پیام‌های مرکز بیسیم شهرداری اهواز برای دریافت اطلاعات و درجه گزارش‌ها و صورت وضعیت‌ها را نیز دارا می‌باشد.

کد خبر 381088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.