در تلاشیم فرش یلمه را ثبت جهانی کنیم

معاون سرمایه گذاری و امور طرح های اداره کل میراث فرهنگی اصفهان گفت: فرش یلمه به ثبت ملی رسیده است و در تلاش برای ثبت جهانی آن هستیم. رونق این هنر و صنعت اصیل می تواند زمینه‌ساز اشتغال قشر قابل توجهی از شهروندان بصورت مستقیم در بافت فرش یا غیرمستقیم در بازاریابی و فروش آن شود.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، سید علی صالح درخشان معاون سرمایه گذاری و امور طرح های اداره کل میراث فرهنگی استان اظهار کرد: دومین جشنواره فرش و صنایع دستی شهر طالخونچه با هدف معرفی فرش نفیس دستبافت یلمه طالخونچه و آثار زیبای خلق شده توسط هنرمندان شهر به مردم برگزار شده است.

معاون سرمایه گذاری و امور طرح های اداره کل میراث فرهنگی اصفهان گفت: فرش یلمه با پیگیری های صورت گرفته به ثبت ملی رسیده و در تلاش برای ثبت جهانی آن هستیم. رونق این هنر و صنعت اصیل می تواند زمینه ساز اشتغال قشر قابل توجهی از شهروندان بصورت مستقیم در بافت فرش یا غیر مستقیم در بازاریابی و فروش و صنایع جنبی از جمله رنگرزی شود.

درخشان خاطر نشان کرد: رونق این صنعت در کنار جاذبه های تاریخی شهر می تواند تحولی شگرف در رونق تولید ملی و همچنین صنعت فرش و تولیدات مواد اولیه و ... در شهر ایجاد کند، با توجه به نقش زیبا و کیفیت بسیار بالا و شهرت فرش یلمه و همت والای مسئولان شهر طالخونچه این هدف بزودی محقق می شود. جاذبه های فرهنگی محور اصلی توسعه گردشگری در شهرستانهای استان اصفهان است.

کد خبر 381076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.