مشارکت ۱۳۰۰ نجاتگر در طرح امداد و نجات تابستانه

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: با توجه به حجم سفرها و افزایش تعداد تردد مسافران در جاده‌ها بیش از هراز و ۳۰۰ نجاتگر داوطلب و حدود ۲۰۰ پرسنل در طرح امداد و نجات تابستانه هلال احمر اصفهان فعال هستند.

داریوش کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اجرای طرح امداد و نجات تابستانه جمعیت هلال احمر استان اصفهان اظهار کرد: با توجه به حجم سفرها و افزایش تعداد تردد مسافران در جاده‌ها در فصل تابستان هر سال بعد از پایان طرح امداد و نجات نوروزی هلال احمر مقدمات طرح امداد و نجات تابستانه فراهم می‌شود.

وی اضافه کرد:‌ در سراسر استان از ابتدای اجرای طرح تا هشتم تیرماه تعداد ۲۸۵ نفر از هموطنان آسیب دیده‌اند که امدادگران موفق به نجات ۱۱۲ تن از حادثه دیدگان شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به افزایش تعداد عملیات های امداد و نجات هلال احمر در تابستان گفت: در ایام تابستان تمایل مردم برای رفتن به ارتفاعات، کوه ها، دشت ها و مناطق مختلف استان بیشتر می شود در نتیجه آمار عملیات های امداد و نجات جمعیت هلال احمر هم در این ایام افزایش پیدا می کند.

وی گفت: با ابلاغ سازمان امداد و نجات کشور طرح امداد و نجات تابستانه از اول تیر ماه شروع می شود و مقدمات اینکار قبل از فصل تابستان فراهم شده است؛ به همین دلیل در این زمینه دوره بازآموزی برای نجاتگران و تعمیر و بازسازی و به روز رسانی تجهیزات فرسوده  انجام می شود.

کریمی تاکید کرد: با انجام سرکشی‌ها، بازرسی‌های نامحسوس و بدون اطلاع که از پایگاه‌ها در ساعات شب و نیمه‌های شب به بعد انجام می‌شود تلاش بر این است تا این پایگاه‌ها را در وضعیت آماده نگه داریم.

وی با تاکید بر لزوم افزایش تعداد نجاتگران پایگاه‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت:  اکنون بیش از هراز و ۳۰۰ نجاتگر داوطلب و حدود ۲۰۰ نفر پرسنل در طرح امداد و نجات تابستانه هلال احمر فعال هستند.

 معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان ادامه داد: نیروهای امداد و نجات در تعداد ۳۸ پایگاه امداد و نجات بین شهری، سه پایگاه امداد و نجات کوهستان، یک پایگاه امداد و نجات ساحلی، یک پایگاه امداد و نجات هوایی در سطح استان آماده ارائه خدمات به هموطنان هستند تا در صورت نیاز و بروز حوادث در اسرع وقت امداد رسانی انجام شود.

 افزایش حوادث کوهستان

کریمی با بیان اینکه علاوه بر حوادث جاده‌ای به طور مرتب درگیر امدادرسانی در حوزه حوادث کوهستان هستیم، اظهار کرد: در فصل تابستان تعدادی از هموطنان به دلیل صعود به ارتفاعات مناطق خوش آب و هوا، در کوهستان گرفتار می‌شوند و تیم‌های امداد و نجات کوهستان هلال احمر عملیات نجات را برای این اشخاص انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: همچنین در شمال استان با توجه به وجود بارندگی‌هایی که ممکن است است اتفاق بیفتد آمادگی لازم در پایگاه های امداد ونجات برای امدادرسانی به حادثه دیدگان مهیا شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان خاطر نشان کرد: شرکت در مانورها و سایر برنامه ها در دستور کار سازمان بوده است تا با آماده نگه داشتن نیروهای امداد و نجات و فعال سازی پایگاه های امدادرسانی بتوانیم امداد حادثه دیدگان را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهیم.

وی در توصیه به هموطنانی که قصد سفر دارند، گفت: رانندگان قبل از سفر حتما باید  خودرویشان را بازدید کنند و با آمادگی کامل و رفع نواقص خودرو سفر را آغاز کنند.

به گفته کریمی؛ رانندگان در هنگام رانندگی اگر احساس خستگی و خواب آلودگی دارند حتما خودرو را متوقف کرده و از ادامه  رانندگی خودداری کنند زیرا با رعایت آیین نامه مقررات راهنمایی و رانندگی سفر سالم و خوبی را خواهند داشت.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان اضافه کرد: از زمان شروع طرح تابستانه امداد ونجات جمعیت هلال احمر  در شهرستان فریدون شهر سه مورد حادثه کوهستان گزارش شده است و در شهرستان سمیرم  حادثه غرق شدگی بود که با ایجاد شرایط لازم و اعزام تیم امداد و نجات فرد غرق شده نجات پیدا کرد.

وی با تاکید بر اهمیت کاهش حوادث کوهستانی در فصل تابستان در  توصیه به کوهنوردان خاطرنشان کرد: اگر هم استانی ها و هموطنان کوهنورد هستند به ارتفاعات صعود کنند و افرادی که کوهنورد نیستند از رفتن به مناطق صعب العبور خودداری کنند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: اگر اشخاص کوهنورد هستند برای صعود به ارتفاعات حتما به صورت تیمی حرکت کنند و علاوه بر این داشتن تجهیزات کامل، استفاده از کفش مناسب و و وجود راهنمای مجرب و توانمند به همراه تیم ورزیده برای صعود به ارتفاعات ضروری است تا دچار حادثه نشوند.

کد خبر 381073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.