میزان تراکم بالا و کمبود فضاهای باز شهری از مشکلات شهرها است

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: فضای سبز شهری بخش جاندار ساخت کالبدی شهر است که کارکرد آن در کلانشهرهایی چون اصفهان بسیار مهم بوده و وجود آن بخش جدا ناپذیری از مجموعه شهری است.

سیداحمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات فعلی شهرها، میزان تراکم بالا و کمبود فضاهای باز شهری است.

وی با بیان اینکه مفهوم شهر بدون وجود فضای سبز موثر در اشکال گوناگون آن قابل تصور نیست، افزود: فضای سبز شهری بخش جاندار ساخت کالبدی شهر است که کارکرد آن در کلانشهرهایی چون اصفهان بسیار مهم بوده و وجود آن بخش جدا ناپذیری از مجموعه شهری است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از فضای سبز شهری در قالب پارک‌ها ایجاد میشود، ضرورت ایجاد و حفظ پارک‌ها حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه پارک‌ها در کاهش مشکلات زیستی شهرها نقش مهمی را ایفا می‌کند، تصریح کرد: پارک‌ها علاوه بر زیبایی‌هایی که از منظر شهرسازی ایجاد می‌کند مناسب‌ترین مکان‌ها برای گذراندن اوقات فراغت شهروندان و انجام فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، تفریحی و ... نیز محسوب می‌شود و فرصت‌های تفریحی با ارزشی را برای شهروندان به وجود می‌آورد و می‌توان از آن به عنوان یک راهکار بسیار مهم برای ارتقاء کیفیت زندگی اجتماعی نام برد.

حسینی‌نیا با بیان اینکه درحال حاضر طراحی پارک گل نرگس با هدف افزایش سرزندگی و توسعه سطح فضای سبز منطقه در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: محدوده پارک گل نرگس با مساحتی حدود ۲۴ هکتار در جنوب منطقه پنج شهرداری اصفهان واقع شده و با توجه به محورهای مهم شهری در پیرامون آن از موقعیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: از مشاوران حقیقی و حقوقی دعوت می‌شود نسبت به دریافت، تکمیل فرم‌های فراخوان مربوطه (شامل اطلاعات مشاور و شرح خدمات پیشنهادی) و تحویل به دبیرخانه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان حداکثر تا پایان وقت اداری روز شنبه پانزدهم تیرماه سال‌جاری اقدام کنند.

کد خبر 380933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.