آیا جرایم ماده صد شامل تخفیف می‌شود؟

مدیر کمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان گفت: جرایم ماده صد نه تعلیق دارد و نه تخفیف، فقط شهرداری منطقه می‌تواند رای صادر شده را با توافق مالک تقسیط کند.

غلامعلی فیض‌اللهی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بعضی از پنجره‎های ساختمان‎ها مشرف به منازل روبه‌رو است که اگر فردی در این رابطه شکایت داشته باشد، می‌تواند به شهرداری منطقه مراجعه و طرح شکایت کند که پس از اعلام شکایت، شهرداری منطقه از محل بازدید انجام می‌دهد و چنانچه تخلفی در ساخت محل پنجره انجام شده باشد، مراتب به کمیسیون ماده صد اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: اگر مشرفیت پنجره ساختمانی بر دیگر ساختمان‌ها محرز شود، کمیسیون ماده صد رای بر رفع مشرفیت صادر خواهد کرد.

مدیرکمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان تصریح کرد: گاهی فردی در حین انجام ساخت و ساز متوجه اتمام مهلت اعتبار پروانه ساختمانی می‌شود که اینگونه ساختمان‌ها با پروانه قلمداد میشود و مالک باید به شهرداری مراجعه و تفاوت عوارض آن را پرداخت کند؛ اما اگر مالک پروانه ساختمان داشته باشد و هیچ اقدامی انجام نداده و پس از انقضاء تاریخ پروانه ساختمانی، اقدام به ساخت و ساز کند، این ساختمان فاقد پروانه قلمداد می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا جرایم ماده صد شامل مرور زمان یا تخفیف می‌شود؟، گفت: جرایم ماده صد نه تعلیق دارد و نه تخفیف، فقط شهرداری منطقه میتواند رای صادر شده را با توافق مالک تقسیط کند.

فیض‌اللهی گفت: در بعضی از مجموعههای ساختمانی اجاره برخی از واحدها برای فعالیتهای کاری انجام می‌شود و تردد ارباب رجوع ها باعث ایجاد مشکل و برهم خوردن آسایش ساکنان می‌شود که رسیدگی به این تخلف در اختیار کمیسیون ماده صد است.

وی اظهار کرد: بند ۲۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها اشاره دارد که وکلا، مهندسان و پزشکان می‌توانند در محل ملکی که خود مالک آن هستند، دفتر دایر کنند، اما اگر محل اجاره‌ای باشد پرونده به کمیسیون ماده صد ارجاع می‌شود و کمیسیون رأی بر تعطیلی محل صادر خواهد کرد.

مدیرکمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان ادامه داد: البته در مجلس شورای اسلامی یک ماده از قانون به تصویب رسید که پیرو آن فقط پزشکان می‌توانند هم در محل مالکیت و هم اجارهای فعالیت کنند، اما وکلا و مهندسان حتماً باید مالک محل فعالیت خود باشند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تخلفات در نمای ساختمان هم در کمیسیون‌های ماده صد مطرح می‌شود؟، تصریح کرد: هر موردی که خلاف پروانه و ضوابط باشد، در کمیسیون‌های ماده صد قابل رسیدگی است، البته در پروانه‌های ساختمانی نیز قید شده که چند درصد نما باید از جنس سنگ و چند درصد آجر باشد، اما وقتی خلاف قانون اعمال شود، باید در کمسیون ماده صد مورد رسیدگی قرار گیرد.

کد خبر 380910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.