کی روش! اشتباه نکن

پانصد و نوزدهمین شماره "صدای سپاهان" به عنوان رسانه الکترونیک هواداران و یاران سپاهانی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، " به نفع کی روش است که در سپاهان به فوتبالش ادامه دهد" عنوان اصلی این رسانه است؛ در بخشی از مطلب مربوط به این عنوان به قلم نیلوفر کنگرانی آمده است:

کی‌روش استنلی بر اساس آمار از ۸۳ ضربه‌ای که به سمت دروازه زد ۱۶ ضربه را تبدیل به گل کرد  و با نرخ تبدیل شوت به گل ۲۰ درصد آمار خوبی از خود به جای گذاشت. از ۱۶ گل او به جز سه گل که با ضربه پا به ثمر رسیده بقیه گل‌ها از ضربه سر یا پنالتی کی‌روش به دست آمده که آمار منحصر به فردی محسوب می‌شود. او حدود ۳۵ درصد گل‌های تیمش را به ثمر رسانده است. البته به غیر از این ۱۶ گل اگر ضربات سری که باعث شده مالکیت توپ به سپاهان رسیده و بازیکنان دیگر در موقعیت گلزنی قرار بگیرند را هم حساب کنیم کی‌روش نقش کلیدی‌تری در تیم قلعه‌نویی پیدا می‌کند.

این آمار مربوط به بازیکنی است که پیش از حضور در ایران اصلا بازیکن خاص و ویژه‌ای نبوده است. نه اسم و رسمی داشته و نه در باشگاه معتبر و یا حتی نام‌آشنایی بازی کرده است. نگاهی گذرا به کارنامه بازیگری او نشان می‌دهد که احتمال داشت فردی که پای او را به ایران باز کرده به دلیل معرفی بازیکن بی‌کیفیت به باشگاه ذوب‌آهن مورد مواخذه قرار گیرد. بازیکنی که بیشتر سال‌های بازیگری‌اش را در تیم‌های قرضی گذرانده و هیچ عملکرد ویژه‌ای هم نداشت. پیش از حضور در ذوب آهن فقط در یک فصل تعداد گل‌های زده‌اش قابل قبول بود و توانست برای پایساندوی برزیل ۸ گل به ثمر برساند. اتفاقات اما جور دیگری پیش رفت و او آقای گل فوتبال ایران شد.

این مهاجم ۳۰ ساله با این کارنامه گمشده قلعه‌نویی بود. این که چه توانایی‌ای دارید یک بحث است و این که در چه جایی قرار می‌گیرید بحث مهم‌تری است. کی‌روش با آمدن به ایران در جایی قرار گرفت که انگار مخصوص همان‌جا ساخته شده بود؛ نوک خط حمله تیم امیرقلعه‌نویی. همین اتفاق کافی بود تا او از یک مهاجم درجه چندم به مهاجمی تبدیل شود که حالا برای تمدید همه را معطل نگه داشته. انگار مهاجم برزیلی اعتقاد دارد که گل‌هایش در این دو فصل بستگی به توانایی‌هایش داشته و خیلی به اهمیت جایی که در آن قرار گرفته اعتقادی ندارد! مسئله‌ای که احتمال دارد در صورت رفتن به تیم دیگری متوجه آن بشود. اتفاقی که به نفع خودش نیست و بهترین گزینه برای او که به درخشش خود زیر نظر قلعه‌نویی ادامه دهد سپاهان است.

" مهدی شریفی در بیم دیپورت از پرسپولیس" دیگر عنوان این رسانه است که به شرایط مهدی شریفی در پرسپولیس پرداخته است و احتمال جداشدنش از این باشگاه با حضور مربی جدید را می‌دهد.

کد خبر 380865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.