عمارت امینی، موزه اهل قلم می‌شود

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: بر طبق وصیت واقف و رایزنی با دختر مرحوم امینی به این نتیجه رسیدیم که مکان مذکور به پایگاه فرهنگی بدل شود. بر اساس مستندات گردآوری شده برآنیم که این عمارت به موزه اهل قلم با محوریت مطبوعات تبدیل شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان محمد عیدی در چهل و یکمین سالگرد درگذشت امیرقلی امینی مدیر مسئول روزنامه های اخگر و اصفهان، محقق و مترجم و روزنامه نگار با اشاره به بنای ارزشمند عمارت امیرقلی امینی گفت: معماری این عمارت و نمادها و کاشی کاری ها بر بستر و حکمت صدرایی بنا شده و یادگار نمادین از شهر اصفهان است.

وی با ابراز اینکه عمارت امینی همچون نگینی در دل شهر اصفهان است که باید در مدار ارزش فرهنگی قرار گیرد ادامه داد: بر طبق وصیت واقف و رایزنی با دختر ایشان به این نتیجه رسیدیم که مکان مذکور به پایگاه فرهنگی بدل شود. بر اساس مستندات گردآوری شده برآنیم که این عمارت به موزه اهل قلم با محوریت مطبوعات بدل شود.

معاون فرهنگی شهرداری اصفهان تصریح کرد: مرحوم امینی نقاشی های دوران نوجوانی استاد فرشچیان را که به منزله هدیه بود خریداری و در موزه ای نگهداری می کرد. این اقدام از سمت امیرقلی امینی حامل نظریه اقتصاد فرهنگ است. به این معنا که قبل از آنکه از لحاظ تئوریک به اقتصاد فرهنگ دست یابیم در جهت ایجاد انگیزه و انگیزش خلاقیت فرهنگی گام برداریم و این عمل توسط مرحوم امینی رخ داد.

عیدی با تاکید بر ذخایر ارزشمند فرهنگی و هنری شهر اصفهان همچون امیرقلی امینی خاطرنشان کرد: با پیگیری ها و حمایت شهردار شهر اصفهان مرمت این عمارت در دستور کار قرار گرفته و قرار است از ردیف اعتباری منطقه یک شهرداری محور رویدادهای فرهنگی و گردشگری در محور غربی شهر اصفهان فراهم شود.

کد خبر 380810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.