سوپر الکلاسیکویی که خواب را از چشم‌ها می‌دزد

در حساس ترین بازی مرحله نیمه نهایی کوپا آمه‌ریکا دو تیم بزرگ جهان برزیل و آرژانتین مقابل هم قار می گیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسابقات کوپا آمه‌ریکا با حضور دوازده تیم که شامل دو تیم مهمان از آسیا است از 24 خرداد ماه در کشور برزیل در حال برگزاری است و ژا پن و قطر دو تیم مهمان این مسابقات بودند.

از مرحله گروهی این مسابقات و در گروه یک،‌ برزیل با دو برد و یک مساوی و 7 امتیاز به عنوان تیم اول صعود کرد؛ از گروه هم آلبی سلسته (آرژانتین) با یک برد، مساوی و باخت و در مجموع 4 امتیاز، پس از کلمبیا به عنوان تیم دوم راهی مرحله حذفی کوپا شد.

در مرحله یک چهارم نهایی برزیل میزبان به مصاف تیم ملی فوتبال پاراگوئه رفت که به عنوان یکی از دو تیم بهترین مجموع سه گروه بالا آمده بود.
طلایی پوشان با وجود اینکه حریف حدود 60 دقیقه را ده نفره بازی کرد نتوانست کار را در 90 دقیقه تمام کند تا با توجه به قانون مسابقات کوپا آمه‌ریکا بازی مستقیم به ضربات پر استرس پنالتی برود؛ شاگردان تیته با استفاده از شرایط میزبانی و فشار روانی زیادی روی پاراگوئه در ضربات پنالتی پیروز شدند و به نیمه نهایی این مسابقات راه یافتند.

در دیگر دیدار نیمه نهایی آلبی سلسته که در دو دوره قبلی به فینال رسیده و هر دو بار را مغلوب شیلی شده، باید به مصاف ونزوئلا می رفت؛ آرژانتین که در مرحله گروهی این مسابقات شرایط خوبی را پشت سر نگذاشتند و بازی های ضعیفی ارائه کرد به مراتب بهتر بازی کرد و توانست از سد ونزوئلا عبور کند.

این دیدار شب گذشته در استادیوم ماراکانا برگزار شد، ورزشگاهی که یک خاطره تلخ از آن برای لیونل مسی باقی گذلشته است، خاطره‌ی تلخ نایب قهرمانی در جهان؛ نایب قهرمانی ای که با شکست آلبی سلسته مقابل ژرمن ها در فینال در فینال جام جهانی 2014، در این ورزشگاه رقم خورد.

آرژانتینی ها برای تسکین ناراحتی مسی که ناشی از نایب قهرمانی با کشورش در جام جهانی در این ورزشگاه بود، پا به چمن این استادیوم گذاشتند و می خواستند به هر زحمتی که شده ونزوئلا را ببرند تا آن لکه‌ی سیاه ماراکانا را کمی کمرنگ کنند.

آلبی سلسته بازی را پر قدرت شروع کرد و توسط لئوتارو مارتینز خیلی زود به گل رسید و در اواخر بازی هم جیووانی لوسلسو که به عنوان یار تعویضی به بازی آمده بود یک گل دیگر زد تا مسی این بار استادیوم ماراکانا را با موفقیت ترک کند.

حالا با توجه به پیروزی برزیل و آرژانتین، این دو تیم در مرحله نیمه نهایی کوپاآمه‌ریکا باید بامداد چهارشنبه ساعت 5 صبح به وقت تهران به مصاف هم بروند.

این بازی به سوپر کلاسیکو معروف است، سوپر کلاسیکویی که قطعا اجازه پلک زدن به بینندگان تلویزیونی نمی دهد و خواب را از چشم فوتبال دوستان می دزرد.

این بازی در ورزشگاه شهر مینه‌رائو در شهر بلوهوریزونته برگزار می شود، جایی که برزیلی از آن خاطره خوشی ندارند. چرا ؟ جواب ساده است، در نیمه نهایی جام جهانی 2014 برزیل میزبان که‌ پر افتخار ترین تیم دنیا است  مقابل آلمان با نتیجه 7 بر یک به شکل عجیبی مغلوب شد تا به فاجعه بلوهوریزونته معروف‌ شود.

سلسائو و آلبی سلسته تا کنون توی مسابقات کوپا آمه‌ریکا سابقه‌ی بازی مقابل همدیگر را در کارنامه دارند که کفه ترازو به نفع یاران مسی سنگینی می کند چرا که 14 برد برای آرژانتین و 9 برد برای برزیل ثبت شده است.

کد خبر 380749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.