مراکز بهداشتی فلاورجان فرسوده است

نماینده فلاورجان در شورای اسلامی استان اصفهان گفت: خانه‌های بهداشت فلاورجان با قدمت بیش از ۳۰ سال به بافت فرسوده تبدیل شده‌اند.

حسام نظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان فلاورجان اظهار کرد: خانه های بهداشت این شهرستان بیش از ۳۰ سال است که ساخته شده و امروز بافت فرسوده‌  هستند.

وی با بیان اینکه خدمات خانه‌های بهداشت پاسخگوی نیاز مراجعه کنندگان این مراکز نیست، افزود: این خانه‌ها در گذشته تنها برای مراقبت‌های دوران بارداری و نوزادان بود، اما امروز این پیش‌بینی محدود برای خدمات جوابگوی نیاز گسترده بهداشتی در جامعه نیست.

نماینده فلاورجان در شورای اسلامی استان اصفهان با تاکید بر فرسوده بودن خانه‌های بهداشت تصریح کرد: بهتر است برنامه‌ریزی مناسب و مجددی برای این خانه‌ها انجام شود چرا که بافت مناسبی برای ارائه خدمات ندارند همچنین نیاز بهداشتی جامعه بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه برخی خانه‌های بهداشت بازسازی شده‌اند، اظهار کرد: این تعداد محدود از خانه‌ها که بازسازی شده‌اند متاسفانه کارایی لازم را ندارند و امکان خدمات به گروه هدف را ندارند.

نظری به سطح پایین تحصیلات برخی کارکنان این خانه‌های بهداشت گفت: برخی از این پرسنل و بهورزان نیز دچار فرسودگی شغلی شده‌اند و وقت و انگیزه کافی برای فعالیت ندارند که بهتر است در طراحی جدید این مراکز از افراد دارای مدارک بالاتر استفاده شود.

وی با بیان اینکه کمبود نیرو در اکثر قسمت‌های درمانی و پزشکی شهرستان‌ها مشهود است، افزود: در فلاورجان در دو بیمارستان شفا و امام خمینی (ره) کمبود پزشک و نیروی متخصص گزارش شده است و مردم برای مراجعه به متخصصان با مشکلاتی روبه‌رو هستند.

نماینده فلاورجان در شورای اسلامی استان  اصفهان در خصوص مشکلات اورژانس در این شهرستان خاطرنشان کرد: شهرستان فلاورجان به دلیل وجود صنعت و جمعیت ۲۷۰ هزار نفری نیازمند اضافه کردن کدهای اورژانس است هر چند سال گذشته دو کد به کدهای اورژانس شهرستان اضافه شد اما کافی نبود.

کد خبر 380732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.