مالباختگان اصول اولیه حقوقی را رعایت نکرده‌اند

تیران‌وکرون_رییس دادگستری تیران‌وکرون با بیان اینکه بسیاری از مالباختگان اصول اولیه انعقاد عقود را رعایت نکرده‌اند، گفت: بر اساس قانون و موازین شرعی ثبت معاملات و نگارش آن‌ها و حضور گواه و شهود در لحظه انعقاد عقد ضروری است، زیرا از ایجاد خسارات مالی، بروز مشکلات و اختلافات بعدی جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران‌وکرون، مجید قربانی در جمع مردم این شهرستان با تأکید بر ضرورت ثبت و نگارش همه معاملات، اظهار کرد: معامله شفاهی و ثبت نشدن مشخصات کامل طرفین عقد و مال مورد خریدوفروش، احتمال کلاهبرداری و سرقت را افزایش می‌دهد.

وی عنوان کرد: بعضی افراد در معاملات بیش از حد به طرف مقابل اعتماد می‌کنند و همین مسئله زمینه ارتکاب جرم را برای سودجویان فراهم می‌کند.

رییس دادگستری تیران‌وکرون تصریح‌ کرد: علت بسیاری از کلاهبرداری‌ها و جرایمی که منجر به تشکیل پرونده در محاکم قضایی می‌شود، بی‌توجهی به قوانین و اعتماد غیرمعمول بعضی افراد در خریدوفروش و معاملات است.

قربانی با بیان اینکه بسیاری از مالباختگان اصول اولیه انعقاد عقود را رعایت نکرده‌اند، ادامه داد: بر اساس قانون و موازین شرعی ثبت معاملات و نگارش آن‌ها و حضور گواه و شهود در لحظه انعقاد عقد ضروری است و از ایجاد خسارات مالی، بروز مشکلات و اختلافات بعدی جلوگیری می‌کند.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از مشاوره حقوقدانان و انجام معاملات در دفاتر رسمی و معتبر، خاطرنشان کرد: این اقدام زمینه کاهش مشکلات اجتماعی و مالی و در نتیجه کاهش اطاله دادرسی را فراهم می‌کند.

کد خبر 380706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.