صفاری هرندی: آمریکا رو به افول است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فتنه زمانی است که تشخیص حق و باطل مشکل است، لذا در جنگ صفین یاران امیرالمومنین فریب خوردند در میان جنگ مدعی شدند که دشمن نیز اهل قرآن و تحجد است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد حسین صفارهرندی در ویژه برنامه گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و هفته قوه قضاییه در اصفهان اظهار کرد: اتهام ها و جفا هایی که به بهشتی می زدند هنوز ادامه دارد و در حال حاضر جفا ها در  حق شخصیت های برجسته کشور ادامه دارد و در راس آن رهبرمعظم انقلاب هستند در حق ایشان  نیز همان جفا ها ادامه دارد. کسانی که ایشان را به خوبی می شناسدند و به قدر ایشان واقف هستند با علم بر این  حرف ها و جفا ها را تکرار می کنند.

وی افزود: معصومین می فرماینده شبیه ترین به حق باطل ها هستند به این صورت نیست که جریان باطل وقتی قصد دارد پیچیده عمل کند با وضوح و صراحت باطل را مشاهده کنید  بلکه بنا به گفته امیرمومنان (ع) شرور های شیطاان صفت زمانی که می خواهند باطل را منتقل کنند پوششی از حق را بر باطل خود می پوشانند و در همین جا است که افراد ساده لوح فریب آنها را می خورند و اکثر مسائل ما از فریب خوردن در همین وادی نشئت می گیرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: فتنه زمانی است که تشخیص حق و باطل مشکل است و لذا در جنگ صفین یاران امیرالمومنین فریب خوردند  در میان جنگ مدعی شدند که دشمن نیز  اهل قرآن و تهجد است که حضرت علی می فرمایند: تو حق و باطل را از روی اندازه آدم ها نسجن بلکه خود حق و باطل را بشناس بسیار افراد اسیر نام و نشان هایی هستند که  زمانی مطرح می شود برایشان شبهه ایجاد می شود.

وی افزود: در مقابله حق و باطل نقاط مشترکی دارند هرد و مداومت در پیگیری خواسته های خود دارند. جریان حق باطل هر دو بر روی مواظع خود پافشاری می کنند که این استقامت بر مواظع باطل باعث فریب برخی می شود. همین که افرادی بمب های اننتحاری به خود متصل می کنند بنابراین عقیده محکمی دارد، بنابراین چه تفاوتی وجود دارد بر باطل و حق که هردو استقامت می کنند بر مواظع خود؟ استقامت حق بر مواظع خود با باطل متفاوت است. انسانی که در صراط مستقیم حرکت می کند اگر کلمه ای را حق تشخیص دهد پای آن کلمه می ایستد و بر هرچه که بر سر او می آید مقاومت می کند.

صفار هرندی ادامه داد: تعبیر قرآن پیرامون اطرفیان پیامبر(ص) این است که این افراد در سختی ها سست نمی شوند در صورتی که ممکن است افرا باطل نیز همین وضعیت را داشته باشند اما تفاوت این ها در  هدف است، آن گروه از افراد در راه خدا و این گروه در راه طاغوت قدم بر می دارند و همین رمز تفاوت بین باطل و حق است در حالی که از لحاظ خصوصیات ظاهری بسیار شبیه به هم هستند.

وی مدعی شد: در حال حاضر  نیروهای القاعده بسیار بهتر از من آیات قرآن را تلاوت می کنند، همان طوری که عناصر داعش پی در پی در سخنان خود را به قرآن استشهاد می کنند؛ مانند افرادی که از طرف گروهک مجاهدین خلق خدمت امام(ره) رسیدند در نجف حدود سه هفته خدمت امام(ره) می آمدند و پی در پی به قرآن ونهج البلاغه استناد می کردند، در روز اخر دیدار آن ها امام خمینی به آنها گفتند شما پیروز نخواهید شد زیرا راه و روش شما نادرست است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود:مجاهدین معتقد بودند باید به امام(ره) پیچیدگی های مبارزه با امپریالیسم را آموزش دهیم دقیقا کسی که می خواست معلم امام شود امروز نوکر جیره خوار آمریکاست و امام خمینی اگرچه امروز حضور ندارد اما اندیشه ضد استکباری او توسعه پیدا کرده است و مرز های کشور را در نوردید است.

صفار هرندی ادامه داد: حق و باطل بسیار بهم شباهت دارند اما بزنگاهی وجود دارد که این دو جریان را از هم جدا می‌کند. همان طوری که مشخص شد داعش تعرضی به آمریکایی ها نداشته اما بار ها مساجد را بر سر نماز گزاران خراب کرده است. گاهی البته شرایط پیچیده تر هم می شود یعنی به گونه ای که ما مشاهده میکنیم در یار گیری های آن ها با ما فاصله زیادی نیست.

وی ادامه داد: استقامت یعنی ایستادگی بر موضع سلامت و کسی که که تا پای جان خود ایستادگی می‌کند، این موضوع برای باطل استقامت نیست بلکه لجاجت است و ما امروز هم شاهد این لجاجت هستیم.

هرندی خاطرنشان کرد: آخرین حرف های شهید بهشتی از این جنس بود که آمریکا از ما عصبانی باش و از عصبانیت بمیر  این حرف شعاری نیست بلکه تعبیر قرآنی دارد  ‌خداوند می فرمایند خطاب به دشمنان از شدت کینه ما بمیرید همان طوری که آمریکا در حال افول است.

کد خبر 380701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.