روابط اجتماعی بر شکل گیری شخصیت انسان نقش دارد

تیران-استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: روابط اجتماعی بر شکل گیری شخصیت انسان و پیشرفت و سعادت دنیا و آخرت او نقش دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از تیران، حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد در آیین سوگواری حضرت امام صادق(ع) اظهارکرد: انسان باید نسبت به دوست و هم نشین خود توجه و دقت داشته باشد زیرا رفتار اطرافیان در شخصیت سازی او موثر است.

وی افزود: روابط اجتماعی بر شکل گیری شخصیت انسان و پیشرفت و سعادت دنیا و آخرت او نقش دارد که بر این اساس  همواره بر انتخاب دوست و فامیل خوب و دوری از افراد بد تاکید شده است.

این کارشناس برنامه تلویزیونی با بیان اینکه در روابط اجتماعی باید توجه کرد، گفت: قطع رحم صحیح نیست اما در معاشرت با اقوام و فامیل که نسبت به ارزش های اسلامی بی توجه هستند، باید مراقبت کرد و امرار و معاش ها را کنترل کرد.

وی ادامه داد: سبک زندگی اهل البیت(ع) زمینه تعالی و پیشرفت انسان هستند و با مطالعه توصیه ها و الگوهای رفتاری آن ها موفقیت و سربلندی برای انسان رقم می خورد و باید نسبت به این موضوع دقت داشت که اهل البیت(ع) نسبت به خودمان برای زندگی ما دلسوز هستند.

وی با اشاره به تکریم دهه کرامت و میلاد های این مطقع ۱۰ روزه، اظهارکرد: اعیاد دهه کرامت و این دهه بزرگ به همراه دیگر مناسبت های سال بزرگ داشته شود و برنامه ریزی متنوعی از سوی دستگاه های دولتی و مردمی حوزه فرهنگی انجام شود.

کد خبر 380676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.