تبعید به طبس، تجمع در تهران، تحریم در اردبیل

آخرین جزئیات پرونده مهدی حاجتی، تجمع رانندگان مینی‌بوس مقابل شورا، تکرار فساد مالی در شوراهای مازندران، تحریم لیگ ملت‌های والیبال توسط رییس شورای شهر اردبیل و کج شدن برج میلاد مهم‌ترین عناوین بسته خبری پارلمان شهری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حیدر آسیابی، دادستان شیراز درباره آخرین جزئیات پرونده "مهدی حاجتی" عضو بازداشت شده شورای شهر شیراز با انتقاد از طرح برخی نظرات پیرامون این موضوع، گفت: اتهام آقای حاجتی، امنیتی است و ارتباطی با توئیت او ندارد و بر اساس شواهد و مدارک از سوی دادگاه صالحه به تحمل یکسال زندان و دو سال تبعید به طبس محکوم شده است.

دادستان شیراز ادامه داد: در نظر گرفتن عفو و اعطای هرگونه تسهیلاتی به زندانیان، در صلاحیت مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس نیست و فقط دستگاه قضائی می‌تواند در این خصوص ورود کند.

وی تصریح کرد: اتهام مهدی حاجتی، اقدام علیه نظام بوده ووی اکنون نیز در حال گذراندن دوران محکومیت خود در زندان است و تاکنون هیچ درخواستی مبنی بر عفو و تخفیف مجازات از سوی او ارائه نشده است.

تهران؛ تجمع رانندگان مینی‌بوس مقابل شورا

گروهی از رانندگان مینی بوس و ون در اعتراض به الزام پرداخت عوارض ورود به طرح ترافیک تهران، مقابل ساختمان شورای شهر پایتخت تجمع کردند.

در این تجمع که یکشنبه دوم تیر برگزار شد، رانندگان ضمن اعتراض به مصوبه شورای شهر، شعار می‌دادند: «حمل و نقل عمومی، عوارض نداره.»

آنان معتقدند که خودروهایشان وسیله نقلیه عمومی محسوب می‌شود و چون برای جابه‌جایی مسافر وارد محدوده‌های ترافیکی(محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک) می‌شوند، نباید برای هربار ورود عوارض پرداخت کنند.

این رانندگان با اشاره به افزایش سه برابری لوازم یدکی، پرداخت عوارض را فشار مضاعف می‌دانند.

با وجود آنکه شهرداری تهران می‌گوید به این رانندگان برای ورود به محدوده‌های ترافیکی تخفیف داده شده، محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران درباره اعتراض این رانندگان گفت: پورسیدآقایی (معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران) قول داده این مشکل را حل می‌کند و من نیز این موضوع را پیگیری می‌کنم.

امیرکلا؛ فساد مالی در شوراهای مازندران تمامی ندارد

به گزارش منابع محلی، دو عضو شورای شهر امیرکلا و یکی از پیمانکاران شهرداری سازمان اطلاعات سپاه مازندران بازداشت شده‌اند که هنوز هیچ مقام رسمی در این خصوص اظهارنظر نکرده است.

این منابع خبری اتهام این افراد را مانند بسیاری از محکومیت‌های دیگر اعضای شوراهای شهر در استان مازندران، جرایم مالی می‌دانند.

اردبیل؛ بازداشت یک عضو شورای شهر پارس‌آباد

ریسیدعبدالله طباطبایی، رییس دادگستری شهرستان پارس آباد از دستگیری و تشکیل پرونده برای یکی از اعضای شورای شهر پارس‌آباد مغان در استان اردبیل خبر داد.

به گفته وی این عضو شورای شهر به همراه فرد دیگری به کارچاق کنی مشغول بودند.

رئیس دادگستری شهرستان پارس آباد از سلب عضویت یکی دیگر از اعضای شورای شهر پارس آباد نیز خبر داده و اظهار کرد: هنوز رای سلب عضویت این عضو شورا قطعی نبوده و باید در دیوان عدالت اداری بررسی شود.

تبریز؛ طرح حمایت از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و استثنایی

طرح اعمال مساعدت و کمک مالی و پرداخت مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون تومان به دانش آموزان استثنائی با معلولیت های مختلف و دانش آموزان بازمانده از تحصیل در راستای حمایت از کسب علم و دانش و امور فرهنگی و به منظور حل مشکلات و جبران قسمتی از هزینه‌های سرویس های ایاب و ذهاب آنان در قالب اعتبارات ماده 16 بودجه مصوب سال جاری و با قید ضرورت یک فوریت تقدیم هیئت رییسه شورای اسلامی شهر تبریز شد.

غلامحسین مسعودی ریحان، عضو شورای شهر تبریز هدف از ارائه این طرح را حمایت از کودکان استثنایی و جلوگیری از افزایش بیسوادی دانست.

بوشهر؛ تشکیل کمیته محیط زیست و خدمات شهری 

به گفته ابوذر دهدار رییس شورای اسلامی شهر بوشهر این کمیته در زیر مصوبه کمیسیون عمران و شهرسازی شورای این شهر تصویب و تشکیل شده و اعضای آن شامل چهار عضو شورا عبدالخالق برزگرزاده، کیوان هاشم زاده، مهرزاد آسایش و طاهره شمشیری خواهد بود.

وی با بیان اینکه تشکیل این کمیته برای بهبود وضعیت با هدف بررسی و پایش مشکلات محیط زیست شهری است، ادامه داد: این مهم به درخواست اداره کل حفاظت محیط زیست استان و برای ارتقای وضعیت محیط زیست شهرستان به‌ویژه در مبحث آلایندگی‌ها محقق شده است.

اردبیل؛ تحریم لیگ ملت‌های والیبال توسط رییس شورا

در کنار سایر حواشی بلیت فروشی‌های هفته چهارم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ در اردبیل، رییس شورای اردبیل در واکنش به بلیت فروشی این بازی‌ها با انتشار پیامی در فضای مجازی، از حضور در سالن رضازاده خودداری کرد.

علیرضا پوستی در پیامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: با عرض پوزش از تمامی همشهریان عزیز اردبیلی که میزبان اصلی بازی‌های والیبال لیگ جهانی محسوب می‌شوند، در اعتراض به توزیع غیراصولی بلیط‌های مسابقات و عدم رعایت حقوق همشهریان، بخصوص بانوان شهرم، بنده نیز بلیط VIP خود را پس فرستاده و همراه با دیگر همشهریانم، از طریق تلویزیون به تماشای مسابقه خواهم نشست.

کوتاه از شورا:

پیروز حناچی، شهردار تهران: رابطه شورا و شهرداری مبتنی بر همدلی، همکاری و پاسخ‌گویی کارشناسی به پرسش‌هاست؛ چینش غیر حرفه‌ای تیترها از آرمان رسانه‌ای به دور است و تحلیل‌های هیجانی ژورنالیستی بیانگر واقعیت روابط شورا و شهردار نیست.

حسین عالمی، دادستان ساری: آخرین دفاعیات اعضای شورای شهر بهشهر گرفته شده و به‌زودی کیفرخواست یا قرار مجرمیت آنان صادر خواهد شد.

عباس آل‌بویه، نایب رئیس شورای شهر سمنان: عدم وجود تخصص در زمینه مالی برای شهرداری‌ها مشکل ایجاد کرده و فعالیت آن‌ها را تحت الشعاع قرار داده است.

مجید فراهانی، رییس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران: تاکنون شهرداری تهران در پاسخ مکاتبات و پیگیری‌های سازمان بازرسی کل کشور از سال‌های ۹۶ تا ۹۸ در خصوص پایدار و ایمن سازی گودال جنب برج میلاد تهران و خطر کج شدن آن برج اقدام جدی انجام نداده است که این امر منجر به پیگیری موضوع از سوی معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور از شهردار تهران شده است.

کیوان هاشم‌زاده، عضو شورای شهر بوشهر: نیروگاه اتمی بوشهر تاکنون خروجی مطلوبی برای شهروندان نداشته و چنانچه این صنعت در یکی از کلانشهرها بود مردم مناطق میزبان آن بدون شک بهره‌مندی بیشتری از آن داشتند.

حمید بادامی، نایب رییس شورای شهر همدان: بر صدور پروانه‌ها در مدیریت شهری به صورت الکترونیکی تاکید بسیاری داشته‌ایم.

فرزین محمودی پاتی، رییس شورای عالی استان مازندران: بیشتر شهرداری‌ها بودجه خاصی در زمینه‌های فرهنگی ندارند و فقط در شهرهایی که امکان تأسیس سازمان فرهنگی وجود دارد، بودجه فرهنگی درنظر گرفته شده است.

فاطمه شیرزاد، سخنگوی شورای شهر رشت: نخستین درمانگاه فوق تخصصی هموفیلی رشت طی یک ماه آینده افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

محمد علیخانی عضو شورای شهر تهران در واکنش به پست و مقام گرفتن پسر عمویش در شهرداری: خبر نسبت فامیلی آقای مصطفی آقا علیخانی با من شایعه است و من می‌دانم که این شایعات از کجا سرچشمه می‌گیرد/ دخالت من در انتصاب فردی با عنوان پسر عمو شایعه‌ای است که از سوی دست نشانده‌های معاونت ترافیک و حمل و نقل شهرداری تهران مطرح شده است و باید اعلام کنم آن‌ها اشتباه کردند.

علی اصغر یوسفی، رییس شورای شهر گرگان: تعدادی از لوایح مربوط به سرمایه گذاری ارائه شده از سوی شهرداری دارای نقص و ابهام است، به‌عنوان نمونه جزئیات قرارداد چند ده میلیاردی با سرمایه‌گذار مربوطه در حوزه ساخت "بازارهای سنتی چهارشنبه بازار" علیرغم گذشت یک ماه از مکاتبه شورای شهر هنوز واصل نشده است.

کوروش محمدی رییس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان در گفت‌وگو با وزیر امور خارجه: بی تردید خشکی زاینده‌رود و مرگ تالاب گاوخونی یک فاجعه انسانی و غیرقابل جبران برای اصفهان و کل کشور در پی دارد.

سیدابراهیم امینی، نایب رییس شورای شهر تهران: شکل گیری شورایاری‌های توانمند در محلات می‌تواند زمینه‌ساز توسعه شهر بر مبنای نیازها، مطالبات و اولویت‌های ساکنان هر محله و برجسته شدن نقش و حقوق شهروندان در تصمیم‌سازی در عرصه مدیریت شهری باشد

لیلا دودمان، عضو شورای شهر شیراز: برگزاری برنامه‌های جمعی ویژه کودکان در سطح شهر در راستای هویت‌بخشی، رشد استعدادها و شخصیت‌یابی کودکان برنامه‌ریزی می‌شود/ محور حافظیه، میزبان بزرگترین ایستگاه نقاشی ویژه کودکان شیراز بود.

مازیار رضایی، رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرمانشاه: احداث پارک مشاهیر، اجرای طرح شهر خلاق موسیقی با تکیه بر چهار هزار سال سابقه، احیای آرامگاه یارمحمدخان کرمانشاهی، تصویب روز فرهنگی کرمانشاه، معرفی برند شهر نیلوفری جهان و برپایی خانه بزرگان یا «گورا مال» در نگارخانه شهر از جمله اقدامات فرهنگی مدیریت شهری است که در دستور اجرا قرار دارد.

کد خبر 380654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.