میوه‌ای که عطش  را رفع می‌کند

آلبالو یکی از میوه‌های پرخاصیت است که مصرف آن برای برطرف‌کردن صفرا، رفع تشنگی و کاهش غلظت خون موثر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آلبالو یکی از محبوب‌ترین میوه‌های فصل تابستان است که به دلیل طعم ترش خود طرفداران بسیاری دارد. این میوه دوست‌داشتنی باوجود کالری بسیار پایین، سرشار از ویتامین‌های A، B و C، آهن، روی، مس، گوگرد، فسفر، کلسیم، منیزیم، کلر، پتاسیم، سدیم، کبالت، منگنز و قند ساده‌ای موسوم به "لولوز" است.

تمام اجزای آلبالو شامل میوه، ساقه، برگ، دم و هسته در طب سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این میوه لذیذ بسیار اشتهاآور است، هضم سریع و آسانی دارد و قند آن به راحتی جذب بدن می‌شود. علاوه بر این مصرف آن برای برطرف‌کردن صفرا، رفع تشنگی و کاهش غلظت خون توصیه می‌شود.

آلبالو علاوه بر تقویت معده برای افرادی که در گرما حالت تهوع پیدا می‌کنند، بسیار مفید است و در رفع این حالت سریع عمل می‌کند. این میوه تابستانی برای درمان روماتیسم و رفع خارش‌های سطحی پوست مؤثر است، نارسایی‌های کبدی را درمان می‌کند و به سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند.

از دیگر خواص این میوه جادویی می‌توان به کاهش چربی‌های اطراف شکم، کاهش التهاب و ورم کلیه و خطر سکته مغزی، درمان بیماریهای قلبی عروقی و دیابت اشاره کرد. علاوه بر این آلبالو دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است، برای سلامت چشم مفید است و  اثر ضدعفونی‌کنندگی بر روده‌ها دارد.

مصرف یک لیوان آب آلبالوی بدون قند در  هنگام صبح به داشتن خواب راحت کمک می‌کند چرا که حاوی مقدار بالایی "ملاتونین" است که هورمون مورد نیاز برای داشتن خواب آرام محسوب می‌شود. همچنین نوشیدن آب آلبالو پس از ورزش به میزان قابل توجهی از دردهای عضلانی کم می‌کند و عصاره آن یک مسکن طبیعی برای دردهای ناشی از کشیدگی عضلات محسوب می‌شود.

کد خبر 380604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.