امام صادق(ع) طلایه‌دار نهضت علمی شیعه

تیران‌وکرون_امام‌جمعه تیران‌وکرون گفت: تربیت شاگرد، ایجاد بسترهای فعالیت در حوزه‌های فرهنگی و علمی و ترویج فرهنگ معصومین(ع) از جمله اقدامات این امام بزرگ در دوران زندگی خود بود که موجب خیر و برکت برای جامعه شد و شاگردان آن حضرت زمینه ترویج معارف اسلامی را بیش از بیش فراهم کردند.

حجت الاسلام حسین رشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران‌وکرون با اشاره به سالروز شهادت امام صادق(ع) اظهارکرد: امام صادق(ع) تحول جدی فرهنگی و علمی در دوران زندگی خود ایجاد کرد و این تحولات تا عصر حاضر منشأ خیر و برکت شده است.

وی عنوان کرد: تربیت شاگرد، ایجاد بسترهای فعالیت در حوزه‌های فرهنگی و علمی و ترویج فرهنگ معصومین(ع) از جمله اقدامات این امام بزرگ در دوران زندگی خود بود که موجب خیر و برکت برای جامعه شد و شاگردان آن حضرت زمینه ترویج معارف اسلامی را بیش از بیش فراهم کردند.

امام‌جمعه تیران‌وکرون با بیان اینکه مشکلات جامعه اسلامی را فراگرفته است، تصریح‌کرد: بهبود مشکلات اجتماعی و رفع دغدغه‌های جامعه به استفاده از سبک زندگی معصومین(ع) نیاز دارد و اگر مردم و مسئولان منش و سبک زندگی بزرگان دینی را به‌کار گیرند وضعیت جامعه بهبود خواهد یافت.

رشیدیان ادامه داد: امام صادق(ع) روش‌های صحیح زندگی فردی و اجتماعی و نحوه برخورد با هم‌نوعان را تشریح‌کرده و اگر به این موضوعات مهم پرداخته شود ثمرات آن در جامعه قابل مشاهده هداهد بود که کاهش آسیب‌ها و دغدغه‌های اجتماعی از جمله آن‌ها است.

وی خاطرنشان‌کرد: تربیت شاگردان از فعالیت‌های خاصی است که در دوران امام صادق(ع) بیشتر سایر ائمه(ع) فراهم شد و ایشان از این فرصت برای تبلیغ دین و تربیت افراد مروج دین استفاده کردند در جامعه ما نیز باید سرمایه‌گذاری برای تربیت نیروی انسانی متعهد انجام شود.

کد خبر 380580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.