چهارباغ به روایت هنرمندان نقاش

کارگاه یک روزه نقاشی با حضور ۶۰ هنرمند از شهرهای اصفهان و تهران و با همکاری انجمن نقاشان اصفهان در چهارباغ عباسی برگزار می شود.

سعید سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص برگزاری ورکشاپ نقاشی با همکاری هنرمندان اصفهان و تهران در چهارباغ اظهار کرد: این برنامه توسط انجمن نقاشان تهران و اصفهان با همکاری تعدادی از هنرمندان اصفهان و تهران برگزار می‌شود.

مدیر پروژه ساماندهی چهارباغ عباسی با اشاره به اینکه در این برنامه میزبان ۶۰ هنرمند نقاش خواهیم بود، گفت: این ورکشاپ روز پنجشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ برگزار می‌شود و پس از آن هنرمندان در یک نشست به جمع بندی آثار می‌پردازند.

وی با اشاره به موضوع نقاشان در این برنامه گفت: موضوع طرح‌ها چهارباغ از نگاه نقاشان و بررسی از لحاظ زیباشناسی است و در در این کارگاه، نقاشان با تکنیک‌های مختلف از جمله آبرنگ، رنگ و روغن تصویرگری می‌کنند.

سهرابی ادامه داد: در صورتی که از ورکشاپ با موفقیت به پایان رسید تصمیم داریم که پنجشنبه ابتدای هر ماه را به برگزاری چنین پروژه‌هایی بپردازیم و در ابتدا با شهر تهران آغاز کردیم اما در نظر داریم که برگزاری کارگاه‌های هنری چهارباغ، هماهنگی با سایر شهرها برای حضور هنرمندان شهرهای مختلف باشد تا همه شهرها را با چهارباغ درگیر کنیم.

تعامل با هنرمندان کشورهای خواهر خوانده

مدیر پروژه ساماندهی چهارباغ عباسی با بیان اینکه برای هنرمندان گواهی حضور در ورکشاپ توسط شهرداری تدارک دیده شده است، خاطرنشان کرد: از رشته‌های دیگر هنر مانند خوشنویسی هم ورکشاپ برگزار خواهیم کرد و در پایان هر فصل از آثار هنرمندانی که در این ورکشاپ ها حضور داشتند یک نمایشگاه برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: برگزاری چنین کارگاهی می‌تواند زمینه پیوستگی چهارباغ با هنرمندان را فراهم کند.  

سهرابی از برگزاری برنامه‌های مذهبی – فرهنگی در چهارباغ عباسی نیز خبر داد و گفت: تعدادی از این برنامه‌ها در مناسبت‌های مختلف ملی-مذهبی از جمله ماه محرم، ماه رمضان و ... برگزار شده و تعدادی نیز در دست برنامه ریزی است که در مناسبت‌های خاص، برگزار می‌شود.

سهرابی با بیان اینکه هدف ما تعامل با هنرمندان کشورهای خواهرخوانده است، گفت: با شروع این برنامه و گسترش در میان هنرمندان داخلی در روز هایی چون روز اصفهان می توانیم از هنرمندان کشورهای خواهر خوانده دعوت کنیم تا در چهارباغ یک ورکشاپ گسترده داشته باشیم.

کد خبر 380509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.