شناسایی ۵۰۰ بیمار مبتلا به فشارخون بالا در گلپایگان

گلپایگان_مسئول واحد بیماری شبکه بهداشت گلپایگان گفت: تاکنون ۵۵ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال شهرستان غربالگری شده‌اند که به دنبال آن بیش از ۵۰۰ بیمار مبتلا به فشارخون بالا شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، محسن اکبری امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیماری‌های غیرواگیر عامل ۸۶ درصد موارد مرگ و میر در کشور است، اظهار کرد: در گذشته اکثر موارد مرگ ناشی از ابتلای افراد به بیماری‌های واگیردار بود، اما با تغییر سبک زندگی مردم بیماری‌های غیرواگیر شیوع بیشتری پیدا کرده است.

وی با اشاره به اجرای طرح ایراپن در این شهرستان، عنوان کرد: از سال ۹۴ با اجرای این طرح در گلپایگان ۲۰۰ نفر بیمار مبتلا به سرطان شناسایی و از ابتلای ۵۰ نفر به این بیماری جلوگیری شد.

مسئول واحد بیماری شبکه بهداشت گلپایگان تصریح کرد: بیماری فشارخون بالا هیچ علائمی ندارد و به همین دلیل به عنوان بیماری خاموش شناخته می‌شود، تنها راه شناسایی آن غربالگری فشارخون است و افراد بالای ۳۰ سال حداقل در هر سال باید یک نوبت برای سنجش فشارخون خود اقدام کنند.

اکبری یادآور شد: در گلپایگان سالیانه ۴۰۰ مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی، ۱۰۰ مرگ ناشی از ابتلا به سرطان و حدود ۴۰ مرگ بر اثر سوانح رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۵۵ هزار نفر از جمعیت گلپایگان بالای ۳۰ سال هستند، خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۵ درصد این جمعیت غربالگری شده‌اند که به دنبال آن بیش از ۵۰۰ بیمار مبتلا به فشارخون بالا شناسایی شدند.

مسئول واحد بیماری شبکه بهداشت گلپایگان اظهار کرد: در گلپایگان شش هزار و  ۶۰۰ بیمار مبتلا به فشارخون بالا وجود دارد که طبق آمار ۲۵ درصد افراد بالای ۳۰ سال شهرستان را شامل می‌شود.

اکبری گفت: طرح غربالگری سنجش فشارخون در ۱۰ ایستگاه ثابت و سیار در شهرهای گلپایگان، گوگد و گلشهر و ۲۳ خانه بهداشت، ۱۵ مرکز بهداشت و بیمارستان امام حسین (ع) تا ۱۵ تیرماه اجرا می‌شود.

کد خبر 380377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.