مردم شاهین‌شهر نگران تأمین آب شرب هستند

شاهین‌شهر_سرپرست فرمانداری شاهین‌شهر و میمه گفت: یکی از مهمترین نگرانی‌های مردم شاهین‌شهر و میمه، تأمین آب شرب است، بنابراین با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و افزایش دما، برنامه‌ریزی برای کاهش افت فشار و قطعی آب ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شاهین شهر و میمه، اسفندیار تاجمیری در جلسه بررسی و هماهنگی مدیریت مصرف آب شرب این شهرستان، اظهار کرد: نمی‌توان با یک سال افزایش بارش‌ها ادعا کرد که دوره خشکسالی کشور به پایان رسیده است، بنابراین سیاست‌های آبی باید همچنان منطبق بر رعایت الگوی مصرف در دوران کم‌آبی باشد.

وی ادامه داد: نقش رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی در اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و تغییر سبک زندگی برای کاهش مصرف و صرفه‌جویی آبی مهم و تاثیرگذار است.

سرپرست فرمانداری شاهین‌شهر و میمه عنوان کرد: یکی از مهمترین نگرانی‌های مردم شاهین‌شهر و میمه، تأمین آب شرب است، بنابراین با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و افزایش دما، برنامه‌ریزی برای کاهش افت فشار و قطعی آب ضروری است.

تاجمیری افزود: اجرای طرح استفاده از پساب تصفیه شده برای آبیاری فضاهای سبز شهری و خانگی با رعایت استانداردهای زیست‌محیطی و بهداشتی، اقدام موثری در کاهش مصرف و مدیریت استفاده صحیح از آب شرب است.

وی گفت:‌ با توجه به رشد سه برابری نرخ جمعیت در شاهین‌شهر نسبت به دیگر شهرهای استان، افزایش مهاجرت به این منطقه، گسترش محدوده شهری و اسکان ۱۵ هزار نفر در مسکن مهر، لازم است شرکت‌های آب‌وفاضلاب و آب منطقه‌ای برای تأمین آب شرب شهروندان بیشتر تلاش کنند.

کد خبر 380342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.