بدون نیاز به داشتن اسب سوارکار شوید

رییس هیئت سوارکاری اصفهان گفت: برای ورود به باشگاه‌های ورزشی و آموزش سوارکاری نیاز به داشتن اسب نیست.

علی خیراللهی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این رشته ورزشی مهیج و جذاب تفاوت زیادی با سایر رشته‌ها دارد، زیرا با یک حیوان زنده رو به رو هستیم و مردم بسیار علاقه‌مند هستند که در این رشته فعالیت کنند.

وی افزود: این رشته در میان مردم بسیار شناخته شده و قدمت این رشته بسیار زیاد است. اما مردم با وجود شناخت کامل از این رشته از آن زیاد استقبال نمی‌کنند، چرا که آگاهی لازم در مورد آن را ندارند که برای وارد شدن به این رشته نیاز به داشتن اسب نیست و هرکس که بخواهد می‌تواند بدون داشتن اسب نیز وارد این رشته ورزشی شود.

رییس هیئت سوارکاری اصفهان ادامه داد: هرکس بخواهد وارد این رشته شود، ابتدا باید بیمه ورزشی تهیه کند و سپس هزینه‌های مربوط به آموزش‌های سوارکاری را پرداخت کند و وارد باشگاه‌های سوارکاری شود.

خیراللهی اظهار کرد: این رشته ورزشی همان‌طور که در مسابقات از جذابیت زیادی برخوردار است، برای ورزش و پر کردن اوقات فراغت گزینه خوبی است؛ زیرا داشتن اسب نیاز اصلی این رشته نیست.

وی در مورد نحوه ورود و آموزش افراد ادامه داد: شرکت کنندگان ابتدا در باشگاه‌ها آموزش‌های لازم را یاد می‌گیرند که نیازی به داشتن اسب نیست.  اگر علاقه به حضور در مسابقات داشتند و در این رشته موفق بودند، برای آمادگی در مسابقات لازم است که اسب خریداری کنند یا اسپانسری که اسب در اختیار آن‌ها قرار دهد پیدا کنند. همچنین از جمله قوانین مسابقات این است که هر اسبی در مسابقات مقام به دست بیاورد، به قیمت آن نیز اضافه می‌شود.

رییس هیئت سوارکاری اصفهان اضافه کرد: در این رشته افراد با ویژگی‌های گوناگونی می‌توانند شرکت کنند، به طور مثال اسب‌هایی در اختیار معلولان، ناشنوایان و افرادی از این دست قرار داده‌ایم که آن‌ها نیز بتوانند سوارکاری را آموزش ببینند.

خیراللهی خاطرنشان کرد: ما هم اکنون در استان اصفهان هشت باشگاه اسب سواری داریم که استفاده برای عموم آزاد است و می‌توانند از باشگاه استفاده کنند.

وی در مورد نحوه برگزاری مسابقات گفت: مسابقات ما در چندین زمینه صورت می‌گیرد که شامل پرش، استقامت و جشنواره‌های زیبایی می‌شود. هرساله ما در مسابقات نقش‌جهان که به‌صورت ملی انجام می‌شود و همچنین جشنواره زیبایی و استقامت ملی شرکت می‌کنیم.

رییس هیئت سوارکاری اصفهان ادامه داد: ما در مناسبت‌های مختلف مانند دهه فجر و جام رمضان مسابقاتی را برگزار می‌کنیم که به نسبت استقبال خوبی از آن‌ها می‌شود و تعداد شرکت کنندگان و تماشاگران آن نیز زیاد است.

کد خبر 380341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.