وقوع ۲۶۷ مورد طلاق توافقی در گلپایگان

گلپایگان_ریییس دادگستری گلپایگان گفت: بیش از هزار پرونده در دادگاه خانواده شهرستان تشکیل و ۴۵۳ حکم طلاق راجع‌به آن‌ها صادر شده که از این تعداد، ۲۶۷ مورد طلاق توافقی بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، نجفعلی علیان امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۱۲ قاضی دادگستری این شهرستان به پرونده‌های ارجاعی رسیدگی می‌کنند، اظهار کرد: یکی از قضات این دادگستری در حوزه مسائل خانواده مشاوره ارایه می‌دهد.

وی از تشکیل ۱۸ هزار ۴۸۷ پرونده قضایی در مدت یک سال گذشته در این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: ۱۸ هزار و ۳۴۰ پرونده از این تعداد مختومه شده است.

رییس دادگستری گلپایگان ادامه داد: در یک سال گذشته ۱۰ هزار و ۵۲۷ ابلاغیه دادسرا از طریق سامانه ثنا ابلاغ شده است در حالی که از ۵۷ هزار و ۹۴۴ ابلاغیه دادگاه‌ها ۵۱ هزار و ۳۶۷ مورد از طریق این سامانه ارسال شده است.

علیان با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۸۳۹ پرونده ارجاعی به این دادگستری در یک سال اخیر در دادگاه مطرح شده است، خاطرنشان کرد: ۱۰ هزار و ۵۵۶ پرونده پس از طی مراحل رسیدگی و صدور حکم به واحد اجرا ابلاغ شده است.

وی یادآور شد: از چهار هزار و ۴۳۷ پرونده مطروحه در شورای حل اختلاف به چهار هزار و ۶۱۵ پرونده رسیدگی شده که بخشی از آن‌ها مربوط به سال ۹۶ بوده است.

رییس دادگستری گلپایگان اظهار کرد: بیش از هزار پرونده در دادگاه خانواده شهرستان تشکیل و ۴۵۳ حکم طلاق راجع‌به آن‌ها صادر شده که از این تعداد، ۲۶۷ مورد طلاق توافقی بوده است.

علیان افزود: بیشترین علت طلاق  هم‌کفو نبودن از نظر اخلاقی، خانوادگی و اجتماعی و اعتیاد به مواد مخدر و بیکاری بوده است.

وی با بیان اینکه نیمی از پرونده‌های دادگاه خانواده با موضوع متارکه زوجین بوده است، یادآور شد: از مواردی که خطبه طلاق در شهرستان‌های مجاور صادر شده یا زوجین در زمان عده رجوع کرده‌اند، آمار دقیقی در دسترس نیست.

رییس دادگستری گلپایگان با بیان اینکه این دادگستری با یک سوم نیروی انسانی مصوب در چارت سازمانی خود مشغول خدمت است، تأکید کرد: با تلاش کارکنان دادگستری و همکاری مردم، زمینه‌ فعالیت کارچاق‌کن‌ها و افرادی که مردم را فریب می‌دهند از بین رفته است.

کد خبر 380266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.