زنانه شدن اعتیاد معضل اصفهان است

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت: زنانه شدن اعتیاد از جمله معضلات جدید ستاد مبارزه به مواد مخدر اصفهان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد خرمیان شامگاه یکشنبه در آئین افتتاحیه برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر در کنگره شصتی‌ها که با محوریت ترک و مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، اظهار کرد: اعتیاد بخشی از تهدید نرم دشمن است و با هزینه بسیار پایین بخش‌های وسیعی از جغرافیای انسانی و محیطی را شامل می‌شود.

وی در خصوص آمار معتادان در سطح کشور و استان اصفهان افزود: در کشور بالغ بر دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر و در استان اصفهان ۱۰۰ هزار نفر مبتلا به اعتیاد وجود دارد که این آمار تهدید کننده مسائل اجتماعی کشور و استان است.

 دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با بیان اینکه کاهش سن اعتیاد جزء نگرانی‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر است، ادامه داد: شیوع مواد مخدر جدید، اعتیاد در سنین نوجوانی و پایین آمدن سن اعتیاد و زنانه شدن اعتیاد از جمله معضلات جدید ستاد مبارزه به مواد مخدر است که باید پیگیری شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی مراکز ترک و مبارزه با اعتیاد در استان اصفهان، اظهار کرد: ایجاد و راه‌اندازی بیش از ۱۰ هزار مرکز درمان و بهبودی و کاهش آسیب در کشور که ۶۰۰ مرکز آن در اصفهان وجود دارد، سعی بر پیشگیری و ارتقا سطح آگاهی دانش‌آموزان، دانشجویان، کارگران، کارمندان و خانواده‌ها در امر اعتیاد دارند جزء اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

خرمیان در خصوص مولفه‌های اعتیاد گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده، نظام خانوادگی آشفته، عدم توجه به اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، بیکاری، جامعه پذیری غلط و حس کنجکاوی افراد از جمله مهم ترین دلایل رغبت افراد به اعتیاد است.

کد خبر 380257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.