۳۰۰ تابلو شهری خطر ابتلا به اعتیاد را گوشزد می‌کند

رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان گفت: تابلوهای کمیته فرهنگ شهروندی با موضوع «مراقبت از نوجوانان برای پیشگیری از خطر ابتلا به اعتیاد» در ۳۰۰ نقطه از مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان نصب شده است.

احمد رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: از ابتدای تیرماه سال جاری تابلوهای فرهنگ شهروندی به موضوع اعتیاد که اکنون به یکی از معضلات خانواده‌ها تبدیل شده، پرداخته و با بیان جملاتی، اهمیت این مسأله را گوشزد می‌کند.

وی با بیان اینکه پنج طرح بر روی ۳۰۰ تابلوی شهری با موضوع «مراقبت از نوجوانان برای پیشگیری از خطر ابتلا به اعتیاد» و همچنین اقداماتی که خانواده‌ها در این زمینه باید انجام دهند را گوشزد می کند، افزود: متن اصلی این تابلوها عبارت‌های رایج خانوادههای معتاد پرور است.

رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان تاکید کرد: مقایسه‌ها و تخریب شخصیت‌ توسط والدین در خانواده یا بکارگیری جملاتی از جمله«تو به هیچ دردی نمی‌خوری» و «تو هیچی نمیشی» باعث می‌شود نوجوان از محیط خانواده جدا شده و در دام افراد ناباب گرفتار شوند و زمینه اعتیاد آنها فراهم شود.

وی با بیان اینکه در هرماه دو بار تابلوهای فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان به یکی از موضوعات شهری می‌پردازد، تصریح کرد: طبق نظرسنجی‌های انجام شده تاثیرگذاری و بازخوردهای تابلوهای کمیته فرهنگ شهروندی از سایر تابلوهای تبلیغاتی بیشتر بوده است.

رضایی گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده تابلوهای تبلیغات شهری ۸۵ درصد بازدید کننده دارد و بر روی بیش از ۶۰ درصد از شهروندان تاثیرگذار است.

وی تاکید کرد: شهروندان باید بدانند پیام‌هایی که روی تابلوهای شهروندی قرار می گیرد، منابع علمی و روایی دارند.

کد خبر 380046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.