چرا انگشتان دست متورم می‌شود؟

هنگامی که مایعات بدن در بافت‌ها یا مفاصل تجمع یابد، انگشتان متورم می‌شود که معمولا مصرف نمک در وعده‌های غذایی یکی از علت های این مشکل است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، داشتن انگشتان متورم، موضوعی آزاردهنده و ناخوشایند است؛ این مشکل زمانی رخ می‌دهد که مایعات اضافی در بافت بدن جمع شود. عواملی مانند گرما، انجام تمرینات ورزشی یا شرایط پزشکی خاص باعث تورم انگشتان می‌شود. در این گزارش شما را با بعضی از علل تورم انگشتان دست آشنا می‌کنیم.

ورزش و گرما

قلب، ریه‌ و ماهیچه‌ها برای سوخت‌رسانی بدن هنگام تمرینات ورزشی به اکسیژن نیاز دارند؛ در این زمان خون بیشتری به این اندام‌ها می‌رسد و به میزان کمتری در دست‌ها جریان می‌یابد. رگ‌های خونی کوچک نسبت به این تغییر واکنش نشان می‌دهند و همین امر  باعث تورم انگشتان می‌شود. زمانی که دمای بدن در اثر قرار گرفتن در موقعیت آب و هوایی گرم افزایش ‌یابد نیز این مشکل ایجاد می‌شود. رگ‌های خونی موجود در پوست برای کاهش دما و کمک به خارج شدن گرما متورم می‌شود که این روند کاملاً طبیعی است.

صدمه دیدن انگشت

هنگامی که مایعات بدن در بافت‌ها یا مفاصل تجمع یابد، انگشتان متورم می‌شود؛ مصرف نمک در وعده‌های غذایی یکی از دلایل ایجاد این وضعیت است که معمولا جای نگرانی ندارد اما در موارد دیگر ممکن است تورم انگشتان، نشانه‌ای از یک بیماری باشد. رگ به رگ شدن انگشتان، آسیب وارد شدن به تاندون‌ها، در رفتن یا  شکسته‌شدن استخوان‌ها نیز باعث ایجاد ورم می‌شود. در صورت شدید نبودن آسیب انگشتان، استفاده از یخ، استراحت و مصرف داروی ضد درد توصیه می‌شود اما در صورت راست نشدن انگشت، تب یا درد شدید باید به پزشک مراجعه کرد.

عفونت‌ها

سه دلیل دیگر برای تورم انگشتان شامل بیماری "هرپس سیمپلکس"، "عقربک" و  بیماری "فلون" است. هرپس سیمپلکس، نوعی عفونت تبخالی است که باعث ایجاد تاول‌های کوچک، متورم و خونی روی انگشتان می‌شود. در بیماری عقربک، عفونت قارچی یا باکتریایی در قسمت انتهایی ناخن ایجاد می‌شود و در بیماری فلون، نوک انگشتان دچار  یک عفونت چرکی دردناک می‌شود.  

کد خبر 380031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.