باید به تمام بخش‌های کشاورزی توجه شود

گلپایگان- نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه‌ای که مجلس دهم از سال ۹۶ تاکنون برای خرید تضمینی گندم در نظر گرفت سبب شد که امروز به تولید پایدار در بخش گندم و جو برسیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، علی بختیار امروز (پنجشنبه) در حاشیه بازدید از مزارع شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید به تمام بخش‌های کشاورزی و دامپروری، علمی، تحقیقاتی، پژوهشی و ایجاد رشته‌های کشاورزی و دامپروری در دانشگاه‌ها توجه ویژه شود.

وی گفت: کارخانه تولید گیاه استویا در شهرستان در حال راه‌اندازی است و باید برای کشت این گیاه به صورت گلخانه ای برنامه ریزی شود تا با توجه به منابع خوبی که در این زمینه تخصیص داده شده در سطح مناسبی به کشت این گیاه اقدام شود.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس دهم حمایت خوبی در بخش کشاورزی و خرید تضمینی گندم انجام داد، افزود: بودجه‌ای که مجلس دهم از سال ۹۶ تاکنون  برای خرید تضمینی گندم در نظر گرفت سبب شد که امروز به تولید پایدار در بخش گندم و جو برسیم.

وی تأکید کرد: مجلس دهم با تخصیص بودجه از خریدهای تضمینی حمایت‌ خواهد کرد زیرا الگویی مناسب و پایدار برای آن در بودجه تدوین و برنامه ریزی شده است.

به طور متوسط سه درصد سطح زیر کشت گندم افزایش داشته است

در ادامه اسماعیل اسفندیاری پور مشاور وزیر و مجری طرح گندم اظهار کرد: امسال سطح زیر کشت گندم آبی و دیم شش میلیون هکتار بود که دو میلیون هکتار آبی و چهار میلیون هکتار آن دیم است، پیش بینی برداشت ۱۴.۵ میلیون تن گندم را داریم.

وی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم دغدغه مردم است و انتظار تحویل گندم بیش از این میزان را داشتیم، افزود: تاکنون بیش از ۳.۵ میلیون گندم مازاد برمصرف تحویل سیلوهای دولتی شده است.

مشاور وزیر و مجری طرح گندم با بیان اینکه شورای اقتصاد تجدید نظر کند تا رضایت کشاورزان حاصل شود، گفت: اگر کشاورزان مورد حمایت قرار بگیرند هم ارزش کالاهای عرضه شده و هم منابع نقدینگی تامین شود، وزارت کشاورزی در حال رایزنی است و بانک مرکزی و سازمان مدیریت باید برای این امر برنامه ریزی کند.

اسفندیاری پور با بیان اینکه در سه سال گذشته نیاز گندم کشور تامین شده است و تقریبا میزان خرید گندم مشابه سال گذشته است، گفت: بخش خصوصی براساس قانون می‌تواند گندم خرید کند، اما خرید دولتی به خاطر مسائل کلان کشور است، به طور متوسط سه درصد سطح زیر کشت گندم افزایش داشته است.

کد خبر 379896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.