نرخ رشد جمعیت اصفهان پایین‌تر از میانگین کشوری است

فرماندار اصفهان از ایجاد تحولی بزرگ در بهداشت عمومی در شهرستان اصفهان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار ایمنا، سومین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان اصفهان ظهر امروز (پنجشنبه) با حضور فرماندار، معاون استاندار، رییس شبکه دامپزشکی و دیگر اعضای این کارگروه برگزار شد.

فریبرز امیری، سرپرست سابق فرمانداری اصفهان، با تاکید بر همکاری بخش خصوصی و دیگر دستگاه‌ها در موضوع بهداشت اظهار کرد: تنها ۲۵درصد کار بهداشت با مراکز بهداشت است و ۷۵درصد بقیه آن به عهده دیگر دستگاه‌ها و نهادهای غیر دولتی است و ما نیازمند همکاری بیشتر در این حوزه است.

بهداشت یکی از ارکان توسعه پایدار

حسین سیستانی، فرماندار شهرستان اصفهان با بیان اینکه اهمیت در همه جای دنیا از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: همه دولت‌ها ارزش بالایی برای بهداشت و آموزش آن قائل هستند و ما نیز امیدواریم با ایجاد یک تحول بزرگ در حوزه بهداشت گامی بزرگ برای توسعه برداریم زیرا بهداشت را یکی از ارکان توسعه پایدار می‌دانیم.

وی با اشاره به اهمیت آموزش در بحث بهداشت افزود: آموزش باید در اولویت باشد چون با آموزش می‌توان به بهداشت عمومی رسید و با توجه به آنکه امروزه خرج درمان بالا رفته است و همین اهمیت اموزش را بالاتر برده است و این آموزش به درمان کمک می‌کند.

سیستانی در خصوص مشکلات ریزگرد اخیر ادامه داد: برخی از این آلودگی هوا طبیعی است اما اگر زاینده رود دائمی نشود ریزگردها تبدیل به بحران می‌شود و در این خصوص نباید احساسی عمل شود بلکه با یک برنامه ریزی مناسب باید عمل کرد.

خدمات واکسیناسیون دامپزشکی رایگان است

همچنین حمیدرضا امیری، رییس شبکه دامپزشکی شهرستان اصفهان در خصوص بیماری‌های مشترک بین انسان و دام اظهار کرد: در دنیا ۱۰۰ بیماری خطرناک بین دام و انسان کشف شده‌ است که ما در کشورمان فقط تعداد محدودی از آن را در کشور داریم اما برای عدم توسعه همین تعداد نیازمند آموزش هستیم.

وی افزود: این آموزش طالب همکاری دهیاری‌ها و بخشداری‌ها است اما این امر صورت نمی‌گیرد و برگزاری کارگاه‌های آموزشی به صورت جداگانه برای هر صنف جزو لزومات این بحث است که به خوبی صورت نمی‌گیرد.

امیری با اشاره به پیشرفت در آمار واکسن حیوانات اضافه کرد: ضمن رشدی که داشتیم امیدواریم این پیشرفت بیش از پیش شود انا باز هم بعضی از مردم با اینکه واکسیناسیون حیوانات رایگان است همکاری لازم را با ما ندارند.

وضعیت معیشتی مردم رشد جمعیت را کم کرده است

زینب زاده، کارشناس ثبت احوال اصفهان در خصوص رشد کم جمعیت  در ایران گفت: سیاست کلی رشد جمعیت است اما با این رویه که پیش می‌رود احتمال رشد منفی جمعیت در سال‌های آینده در کشورمان وجود دارد و دلیل این رشد کم نیز وضعیت مالی ضغیف برخی خانواده‌ها است.

وی با بیان اینکه این نرخ رشد جمعیت در اصفهان کمتر از میانگین کشوری است افزود: چیزی که قابل تامل است کم بودن این آمار در استان و به خصوص در شهر اصفهان است که باید ریشه‌یایی و سپس حل شود.

بسیج ملی فشار خون خواستار همکاری همه

علی احمدی، کارشناس مرکز بهداشت اصفهان با بیان اینکه بسیاری از مردم از فشارخون که سومین عامل مرگ و میر جهانی است خبر ندارند، اظهار کرد : ۵۵ درصد مردم که در طرح ملی بسیج فشار خون شرکت  داشتند از فشار خون خود با خبر نبودند و سه درصد این آمار در حدس فشار خون داشتند که مجبور به تماس با اورژانس شدیم.

وی افزود: بیشتر سنین مراجعه کننده سنین بین۳۵ تا۴۰ سال بودند اما ما از تمام سنین  انتظار مراجعه بیشتر داریم.

احمدی با بیان اینکه بسیج ملی کنترل فشارخون تا ۱۵ تیر ادامه دارد، گفت: در این راه خواستار همکاری بیشتر دستگاه ها و مردم هستیم هر چند تا همنیجا ۵۵ درصد آمار پیش‌بینی شده ما مراجعه کردند.

کد خبر 379877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.