بهره‌برداری از ایستگاه پست ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت کوهپایه

ایستگاه پست انتقال برق کوهپایه اصفهان با اعتباری باِلغ بر ۳۲۰۰ میلیارد ریال، امروز با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول موسی رضایی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای اصفهان در آیین بهره برداری از ایستگاه پست انتقال برق کوهپایه که صبح امروز پنجشنبه -۳۰ خردادماه- با حضور وزیر نیرو صورت گرفت، اظهار کرد: عملیات اجرایی این پست از سال ۱۳۹۴ آغاز و سرمایه گذاری آن با اعطای تسهیلات از سوی بانک توسعه اسلامی که یکی از موسسات بزرگ مالی توسعه ای بین المللی و از نهادهای تخصصی سازمان کنفرانس اسلامی است برای شرکت برق منطقه ای اصفهان تامین اعتبار شده است.

وی افزود: این پست در زمینی به مساحت ۲۵ هکتار در منطقه شرق اصفهان در ۱۰ کیلومتری شهر کوهپایه بنا شده است که ظرفیت قابل توجهی را جهت ایجاد صنایع مختلف در این منطقه به وجود آورده و بستر توسعه پایدار در شرق اصفهان را فراهم می کند.

مدیرعامل برق منطقه ای اصفهان گفت: ایستگاه پست ۴۰۰ به ۶۳ کیلو ولت هاتف همچنین با هدف افزایش پایداری شبکه و تامین دیماند مصرفی متقاضیان و مشترکان مناطق شرق اصفهان و افزایش اطمینان برق رسانی و تامین برق شهرک های صنعتی و متقاضیان جدید احداث شده است.

موسی رضایی گفت: این ایستگاه با ظرفیت نامی ۴۰۰ مگاولت آمپر با ورود و خروج خطوط ۴۰۰ کیلوولت سپاهان، یزد و نیروگاه چهلستون، سرو یزد به شبکه سراسری متصل شد و ایستگاههای ۶۳ به ۲۰ کیلو ولت منطقه شرق از جمله پروفیل سپاهان ، عمار، سجزی، کوهپایه و ورزنه را جهت افزایش قابلیت اطمینان برق رسانی و جبران کمبود بار منطقه تغذیه خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه جزء پروژه های با اهمیت وزارت نیرو است که دارای دو ترانسفورماتور ۲۰۰ مگاولت آمپری ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت و ۱۲ فیدر خط ۴۰۰ کیلوولت، ۱۸ فیدر خط ۶۳ کیلوولت و یک دستگاه راکتور ۴۰۰ کیلوولت است که ایستگاههای منطقه را تغذیه خواهد کرد.

کد خبر 379801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.