آینده شهرها وابسته به موفقیت آن‌ها در اقتصاد محلی است

رییس کمیسیون اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دو سوم رشته‌های صنایع دستی در اصفهان است و امیدواریم با حمایت و پشتیبانی شاهد احیای این رشته‌ها باشیم که هر کدام می‌تواند منبع درآمدی باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نصیر ملت در نشست تخصصی "راهکارهای ورود صنایع دستی به بازار جهانی"، اظهار کرد: تعریف دو پروژه گردشگری برای هر یک از مناطق، یکی از الزامات بودجه بود، با توجه به اینکه بسیاری از مدیران تجربه‌ای در خصوص این موضوع نداشتند نمایم‌های داروی زبده انتخاب شد.  

وی با بیان اینکه باید امروز اندیشه‌ای نو داشته باشیم و بناهایی نو احداث کنیم، ادامه داد: اصفهان شهر جهانی و صنایع دستی است؛ دو سوم رشته‌های صنایع دستی در اصفهان است و امیدواریم با حمایت و پشتیبانی شاهد احیای این رشته‌ها باشیم که هر کدام می‌تواند منبع درآمدی باشد.

ملت با اشاره به اینکه اعتقاد داریم در دهه های اخیر مسیر توسعه شهرهای ما به اشتباه رقم خورده و نقش پررنگی نداشته است، افزود: نتایج حاصله موجب انتخاب صنعت برای توسعه شده است و موجب بروز آلودگی آب و خاک، ناهنجاری اجتماعی و ... ایجاد شود.

رییس کمیسیون اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان امروزه به ظاهر قابل قبول است اما شرایط سختی وجود دارد؛ از نظر نشاط اجتماعی در رده‌های آخر شهرها قرار داریم.

وی با تاکید بر اینکه آینده شهرها به موفقیت آن‌ها در اقتصاد محلی وابسته است، تصریح کرد: امیدوار هستیم بتوانیم از تجربیات مسئولان سیاستگذار و تصمیم‌گیرنده‌ها در حوزه گردشگری استفاده کرده و به توسعه گردشگری و توسعه پایدار در شهرهای ایران کمک کنیم.

کد خبر 379773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.