بیش از ۶ هزار روستا برخوردار از نعمت آب و برق/اجرای ۲۷۰ پروژه آب و فاضلاب در استان اصفهان

خوانسار _ وزیر نیرو گفت: با تلاش دولت تاکنون به دو هزار و ۳۵۰ روستا برق‌رسانی و به سه هزار و ۸۰۰ روستا آبرسانی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، رضا اردکانیان پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی آب و فاضلاب این شهرستان اظهار کرد: با وجود همه محدودیت‌ها پروژه‌های آب و فاضلاب امروز برای بهره‌برداری آماده شد.

وی با بیان اینکه به دنبال افزایش احساس رضایتمندی در مردم هستیم، تصریح کرد:  همه مسئولان باید به دنبال افزایش رضایتمندی مردم باشند، زیرا هرچه رضایت مردم بیشتر باشد همکاری آنان در فرایند خدمات‌رسانی بیشتر خواهد بود.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: مقایسه بین ادوار مختلف نشان می‌دهد، کیفیت و کمیت آب رسانی در کشور بیشتر شده است، اما باید بیشتر در این زمینه تلاش کنیم.

اردکانیان با بیان اینکه سیستم‌های جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب کشور در شمار سامانه‌های توسعه یافته دنیا قرار دارد، تأکید کرد: کشورهای در حال توسعه باید برای ارتقاء بهداشت عمومی در تصفیه‌خانه‌ها بیشتر سرمایه‌گذاری کنند، زیرا کشورهایی که به این موضوع توجه می‌کنند، مسیر توسعه را با سرعت بیشتری طی می‌کنند.

وی اضافه کرد: بعضی کشورها اعتبارات مالی مناسبی برای توسعه این سامانه‌ها اختصاص نمی‌دهند تا جاییکه بر اساس آمار سال گذشته اجلاس جهانی از هر سه نفر یک نفر دسترسی به سیستم‌های  اولیه ندارد.

وزیر نیرو با بیان اینکه امروز دویست و بیست و یکمین تصفیه‌خانه کشور افتتاح شد، یادآور شد: در طول ۴۰ سال از پیروزی انقلاب که هشت سال آن جنگ تحمیلی بوده، طرح‌های توسعه زیادی در صنعت فاضلاب کشور اجرا شده است این در حالی است که در رژیم گذشته فقط چهار طرح فاضلاب انجام شده بود.

اردکانیان گفت: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم توجه به ویژه‌ای به آبرسانی به‌وی‍ژه در مناطق روستایی و اجرای پروژه‌های فاضلاب شده است، همچنین پروژه‌هایی با کمک رهبری از محل صندوق توسعه ملی اجرا شده است.

وی ادامه داد: در هر هفته ۳۲ روستا دارای شبکه آب رسانی شدند و در سال جاری این تعداد به ۳۳ روستا در هر هفته افزایش یافت.

وزیر نیرو با بیان اینکه با تلاش دولت تاکنون به دو هزار و ۳۵۰ روستا برق‌رسانی و به سه هزار و ۸۰۰ روستا آبرسانی شده است، تصریح کرد: در استان اصفهان ۲۰۷ پروژه آب و فاضلاب با اختصاص اعتباری بالغ بر هشت هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا است که ۶۳ درصد عملیات اجرایی آن‌ها انجام شده است.

کد خبر 379729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.