فردا معاون رییس جمهور طرح گردشگری «اصفهان ۲۰۲۰» را امضا می‎کند

رییس شورای اسلامی شهرستان اصفهان گفت: فردا طرح گردشگری «اصفهان ۲۰۲۰» به امضاء معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی کشور می‌رسد و فعالیت‌ها به طور رسمی برای تحقق آن آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پورمحمد شریعتی‌نیا در برنامه رادیویی «صدای شهر» با اشاره به طرح گردشگری «اصفهان ۲۰۲۰»، اظهارکرد: این طرح توسط تعدادی از اعضاء شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح و مطالعات خوبی پیرامون آن انجام شد و ۲۰ طرح مهم برای توسعه زیرساخت های گردشگری و اشتغال‌زایی مورد توجه قرار گرفت.

رییس شورای اسلامی شهرستان اصفهان تصریح کرد: اگر زیرساخت های گردشگری از جمله هتل های پنج ستاره توسعه یابد راحت تر میتوان به طرح ۲۰۲۰ دست پیدا کرد.

وی با ابراز خرسندی از اینکه فردا با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی نمایشگاه بینالمللی گردشگری و صنایع دستی در اصفهان افتتاح خواهد شد، گفت: همزمان با این رویداد مهم بین‌المللی طرح گردشگری «اصفهان ۲۰۲۰» به امضاء معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی می‌رسد و فعالیت‌ها برای تحقق آن آغاز خواهد شد.

شریعتی‌نیا تاکید کرد: این طرح ظرفیت‌های گردشگری شهر اصفهان را دو تا سه برابر افزایش خواهد داد و رونق اقتصادی را برای شهر اصفهان رقم خواهد زد. نباید اجازه دهیم در جهان‌شهر اصفهان با میهمان نوازی شایسته خاطره بدی در ذهن گردشگران رقم بخورد.

برگزاری اجلاس هم‌اندیشی بین رؤسای کمیسیون‌های اقتصادی و گردشگری کلانشهرها در اصفهان

شریعتی‌نیا با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی با حضور بیش از ۱۲ کشور جهان و تمام استان‌های ایران، گفت: به بهانه برگزاری این نمایشگاه با اهمیت، درصدد برگزاری اجلاس هم‌اندیشی بین رؤسای کمیسیون‌های اقتصادی و گردشگری کلانشهرها برآمدیم که امروز نشست‌های تخصصی آن برگزار شد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با کلان‌شهرها امضاء خواهد شد تا از تمام پتانسیل کلان‌شهرها و ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در راستای رونق صنعت گردشگری استفاده شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت‌های کنونی گردشگری در شهر اصفهان مدت ماندگاری گردشگران را سه روز رقم زده است، افزود: این در حالی است که در استان اصفهان نقاط دیدنی زیادی وجود دارد که می‌تواند مدت ماندگاری گردشگران را افزایش دهد.

شریعتی‌نیا با بیان اینکه اصفهان، یزد و شیراز یک مثلت گردشگری تشکیل و فعالیت‌های خوبی را در دستور کار قرار داده‌اند، گفت: بوم‌گردی در شرق اصفهان نیز مورد توجه قرار گرفته و می‌تواند باعث رونق صنعت گردشگری شود.

شرایط سخت در اصفهان به دلیل عدم مدیریت برداشت آب رودخانه زاینده رود

شریعتی‌نیا با اشاره به روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی، اظهارکرد: بیابان و جنگل منابع خدادادی به شمار می‌رود که در کشور ما نظارت بر آنها توسط سازمان جنگل‌ها و مراتع انجام می شود تا جنگل‌ها تخریب و به بیابان تبدیل نشود.

وی افزود:  ۲۷ خرداد مصادف با روز بیابان‌زدایی یا روز مقابله با بیابان‌زایی تعریف شده و این نکته را گوشزد می‌کند که همه ما باید به محیطی که در آن زندگی می‌کنیم احترام بگذاریم، در غیر این‌صورت سیلاب‌ها و ویرانی‌ها به وجود خواهد آمد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در بیابان و جنگل با منابع طبیعی تجدید شونده و غیرتجدیدشونده رو به رو هستیم، تصریح کرد: منابع طبیعی تجدید شونده درختان و جنگل‌ها است و نباید به گونه‌ای از آنها استفاده شود که قهر طبیعت را شاهد باشیم و ویرانی محیط زیست را رقم بزنیم.

وی ادامه داد: در اصفهان موضوع عدم مدیریت در برداشت از آب رودخانه زاینده رود جزء مواردی است که از سال‌های قبل مدیریت نشده و در حال حاضر گرفتار مشکلات زیادی شده و شاهد هستیم اصفهان با شرایط سختی رو به رو شده است.

شریعتی‌نیا با اشاره به آلودگی اخیر هوای شهر اصفهان، گفت: سال گذشته میزان آلودگی هوا به شدت آلودگی که چند روز قبل در هوای شهر اصفهان وجود داشت، نبود و این رخداد برای تمام موجودات نیز خطرناک است.

وی در خصوص عوامل ایجاد این آلودگی‌ها، تاکید کرد: وقتی تالاب گاوخونی سال‌های سال خشک بوده و رطوبت آن حفظ نشده و تدبیر لازم انجام نشد، این تالاب تبدیل به منبع تولید ریزگرد شده است.

رییس شورای اسلامی شهرستان اصفهان گفت: وظیفه شورای شهر علاوه بر مدیریت و نظارت بر مدیریت شهری و شهرداری، تلاش برای بیابان‌زدایی و همراهی با جهادکشاورزی برای جلوگیری از بیابان‌زایی است.

وی افزود: ۱۳ شهر در شرق اصفهان قرار دارد که تمام آنها یا در همسایگی بیابان و کویر هستند و یا در بیابان قرار گرفته اند، از این رو بهتر است اطراف شهر خود را با گونه های مقاوم به خشکی درختکاری کنند.

شریعتی‌نیا با بیان اینکه شهر اصفهان در سال‌های اخیر با توجه به خشکی رودخانه، گرمای هوا و وجود ریزگردها به شهری مهاجرفرست تبدیل شده است، گفت: امیدوارم با تدابیر مسئولان نشاط و شادابی به اصفهان بازگردد، بی‌شک با احیاء دائمی زاینده رود امید به آینده اصفهان بازگردانده خواهد شد.

کد خبر 379677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.