زیست شبانه ربطی به ما ندارد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه دولت وظیفه خود را در زمینه حمل و نقل عمومی انجام داده است، از پیش‌بینی تخصیص ۱۹ هزار اتوبوس جدید در حوزه شهری و بین شهری در آینده خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای شهر تهران،  محسن هاشمی رفسنجانی در پایان یکصد و چهل و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تشریح مصوبات این جلسه گفت: جلسه امروز به صورت فوق‌العاده برگزار شد و موضوع کلیات لایحه عوارض ساخت و ساز مورد بحث و بررسی اعضای شورا قرار گرفت. علت برگزاری این جلسه به‌صورت فوق العاده این بود که ارباب رجوع و شهروندان منتظر تعیین تکلیف قیمت نهایی عوارض ساخت و ساز بودند.

وی افزود: در همین زمینه شهرداری لایحه‌ای به شورا ارائه کرد که امروز کلیات آن با رأی اکثریت اعضا به تصویب رسید همچنین تمامی پیشنهادات مورد بررسی قرار گرفت.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: در حقیقت امروز ۹۹ درصد کار در زمینه عوارض به اتمام رسید و به دلیل برخی سوء تفاهم‌ها میان دو کمیسیون برنامه و بودجه و شهرسازی و معماری یک درصد از کار باقی مانده است که آن هم در هیأت رئیسه جلسه‌ای خواهیم گذاشت و به تصویب می‌رسانیم.

وی در خصوص ثبت عوارض ساخت و ساز در شهر تهران گفت: نمی‌توانم رقم دقیقی در این زمینه ارائه دهم. قطعاً پس از تصویب جزئیات در قالب دفترچه‌ای این موضوع به اطلاع عموم خواهد رسید اما در خصوص اینکه چند درصد هزینه ساخت و ساز و فروش مربوط به عوارض است، باید بگویم که پیش از این میزان این مبلغ یک درصد بود که وزارت اقتصاد و دارایی و شهرداری مصوبه‌ای داشتند و بر اساس دفترچه ارزش معاملاتی تا ۲.۵ درصد این عوارض افزایش پیدا می‌کرد البته این میزان در حال حاضر کاهش یافت و در واقع رقم یک درصد قبل معادل ۱.۷ درصد شد.

هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: همه افرادی که درخواست پروانه‌های ساختمانی خود را در سال ۹۸ دادند، مشمول قانون جدید می‌شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ورود ۱۳ دستگاه اتوبوس دو کابین جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران گفت: امروز این ۱۳ دستگاه وارد ناوگان شد که آمار کمی است. ما توقع بیشتری داریم که معاونت حمل و نقل به مسئله نوسازی و اضافه کردن اتوبوس‌های جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی توجه بیشتری کند.

وی ادامه داد: عمر اتوبوس‌ها در پایتخت بالاتر از استاندارد است و ما حداقل به ۳۰۰۰ اتوبوس جدید نیاز داریم. بعضاً گزارش‌هایی از اعتراض مردم نسبت به خرابی اتوبوس‌ها و معطلی آنان به شورا می‌رسد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص پرداخت سهم دولت برای نوسازی ناوگان عمومی نیز گفت: دولت وظیفه خود را در زمینه حمل و نقل عمومی انجام داده و قرار است ۱۹ هزار اتوبوس در حوزه شهری و بین شهری تخصیص پیدا کند و تعهدات آن نیز توسط وزارت نفت از محل صرفه‌جویی سوخت معین شده است.

وی در خصوص ناوگان مترو نیز اظهارکرد: توسعه واگن‌های مترو باید در اولویت باشد و دولت دو میلیارد یورو در این زمینه اختصاص داده است که باید با انجام مناقصه قرارداد آن امضا شود البته باید مشکل رفع مسدودی ارزی توجه به ماده ۶۲ و تأمین پیش پرداخت قرارداد حل و فصل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص زیست شبانه در شهر تهران گفت: مردم می‌توانند هر طور که می‌خواهند تصمیم بگیرند و این مسئله ربطی به ما ندارد. من در ساعت‌های خاصی می‌خواهم بخوابم ولی به بقیه نمی‌توانم بگویم که شما نخوابید. پیش از این نیز اعلام کردم که زیست شبانه به‌صورت خانوادگی مدنظر باشد، مشکلی ندارد البته برخی خانواده ندارند و می‌توانند به صورت انفرادی زیست شبانه داشته باشند.

کد خبر 379653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.