ناپدید شدن زن ۵۰۰ میلیون تومانی/ عروس شیرازی در آتش سوخت!

مرگ هولناک زن ۲۴ ساله مشهدی، جذب ۲۰ هزار نیرو جدید در وزارت بهداشت، بیمار ۴۷ ساله میبدی ناجی بیماران نیازمند، واریز وام پنج میلیونی بازنشستگان و ماجرای ناپدید شدن زن ۵۰۰ میلیونی را در بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اواخر اردیبهشت ماه مرد جوانی به اداره پلیس رفت و از ناپدید شدن همسرش خبر داد. او گفت: مدتی قبل خانواده همسرم‌-مهناز- به او مقداری پول دادند و یک واحد آپارتمان خرید اما همسرم چند روز قبل آپارتمان را به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان فروخت. صبح روز حادثه مثل همیشه به محل کارم رفتم اما بعد از بازگشت متوجه شدم که همسرم خانه نیست. با تلفن همراهش تماس گرفتم ولی خاموش بود. به سراغ خانواده‌اش رفتم ولی آنها هم از او خبری نداشتند.

با شکایت مرد جوان تحقیقات برای یافتن مهناز آغاز شد. در بررسی‌های صورت گرفته کارآگاهان دریافتند که از حساب بانکی زن جوان در چند نوبت پول برداشت شده است. طبق استعلام‌های صورت گرفته مشخص شد که برداشت پول از طریق چند عابر بانک در شهرهای شمالی یا برای خرید سکه از طلافروشی صورت گرفته است.با بررسی دوربین مداربسته بانک‌ها و طلافروشی‌ها مشخص شد که دو مرد جوان، از حساب مهناز پول برداشت کرده‌اند. بدین ترتیب هویت یکی از آنها به نام فرامرز شناسایی و باتوجه به مدارکی که فرامرز برای خرید سکه ارائه کرده بود، به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران، مرد جوان در یکی از شهرهای شمالی دستگیر شد.

وی پس از انتقال به تهران در تحقیقات گفت: مدتی قبل با مهناز در اینستاگرام آشنا شدم. او از زندگی‌اش راضی نبود و مشکلاتی با همسرش داشت. بعد هم گفت ۵۰۰ میلیون تومان دارد و می‌خواهد با این پول سرمایه‌گذاری کند. از آنجایی که اهل شمال هستم به مهناز پیشنهاد دادم که با پولش در شمال زمین بخرد. با او قرار گذاشتم و به  شمال رفتیم. اما زمین نخرید. کارت عابر بانکش را هم مهناز خودش به من داد تا برایش سکه و طلا بخرم. البته خودش هم حضور داشت.حدود یک هفته قبل هم زن جوانی با خودرو پراید به دنبال مهناز آمد. اهل کرج بود و مهناز با او رفت و دیگر خبری از آنها ندارم.

به دستور بازپرس زمانی از شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران، متهم در اختیار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی پایتخت قرار داده شد و بررسی‌ها برای یافتن سرنخی از سرنوشت مهناز ادامه دارد.

جذب و استخدام ۲۰ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت

سید کامل تقوی نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت بهداشت  درباره موضوع کمبود نیرو در وزارت بهداشت و مجوز استخدام سازمان امور استخدامی اظهار کرد: ما هماهنگی هایی با سازمان برنامه بودجه و سازمان امور استخدامی انجام داده ایم تا نیروی مورد نیاز در بخش های مختلف از جمله کادر پزشکی، پرستاری ، اورژانس و غیره را جذب کنیم.

وی با اشاره به  مجوز استخدام در وزارت بهداشت از سازمان امور استخدامی ادامه داد: امکان سنجی های لازم برای جذب و استخدام نیروهای جدید انجام شده و با سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبار استخدام نیروهای جدید صورت گرفته است و به زودی آگهی جذب و استخدام ۲۰ هزار نیرو در وزارت بهداشت منتشر خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت بهداشت به بدهی تامین اجتماعی به وزرات بهداشت اشاره کرد و کفت: ۹ هزار میلیارد تومان از تاین اجتماعی طلب داریم و مقرر شده است بخشی از آن را از شرکت های شستا به زودی پرداخت کنند.

بیمار ۴۷ ساله میبدی ناجی بیماران نیازمند شد

 بیمار میبدی به نام«محمدرضا زارع میبدی» که چندی پیش به دلیل بیماری در بیمارستان شهید رهنمون یزد بستری شده بود علی رغم تلاش مستمر کادر درمانی به دلیل عارضه مغزی فوت کرد. پس از تأیید مرگ مغزی این بیماری ۴۷ ساله و همچنین با کسب رضایت کتبی از خانواده وی اعضای بدنش برای پیوند به بیماران نیازمند اهدا شد. با این اقدام خداپسندانه و رضایت خانواده اعضای بدن این ایثارگر در بیمارستان شهید صدوقی و بیمارستان ابوعلی سینای شیراز نجات بخش جان چند هموطن شد.

"توت سفید" عمرتان را زیاد می‌کند

یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی معتقد است، مصرف توت سفید به دلیل وجود آنتی اکسیدان قوی در آن می‌تواند موجب افزایش طول عمر شود.

هانیه ناصری با اشاره به ارزش غذایی بالای توت سفید، گفت: در یک فنجان توت سفید که تقریبا معادل ۱۰۰ گرم توت است، ۶۱ کالری انرژی، ۹ گرم پروتئین گیاهی، ۱.۱ گرم چربی، ۱۶ میلی گرم کلسیم و هشت میلی گرم آهن نهفته است و درکنار این ها این میوه سرشار از انواع ویتامین های A، ، ، ، C و مقادیر بسیاری کلسیم، آب، فیبر، منیزیم و تانن است.

وی به تاثیرات شگفت انگیز و درمانی توت سفید اشاره کرد و افزود: توت ها به دلیل داشتن آنتی اکسیدان پرخاصیتی بنام "رزوراترول"resveratrol)) موجب افزایش عمر می شوند و این خاصیت توت سفید در مطالعات مختلف روی عمر موش‌ها تایید شده است.

ناصری افزود: همچنین به علت خاصیت این آنتی اکسیدان قوی در توت، این میوه برای پیشگیری از بروز سرطان هم بسیار مفید است و  با سلول های سرطانی نیز مبارزه می کند. این آنتی اکسیدان بجز توت در انگور نیز یافت می شود.

وی به تاثیرات این میوه بر سیستم قلب و عروق اشاره کرد وافزود: توت سفید اثر حفاظتی روی سیستم قلب و عروق دارد و فیبر موجود در آن به کاهش کلسترول کمک می کند.

عروس شیرازی را زنده زنده در آتش سوزاندند

 قضات دادگاه کیفری استان فارس پرونده مرگ مرموز زنی را که در آتش سوخته است، بررسی می‌کنند تا مشخص شود این زن دست به خودسوزی زده یا به دست شوهرش کشته شده است. تحقیقات درباره این پرونده از زمانی آغاز شد که مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از طریق گزارش از کشف جسد در خانه‌ای مطلع شد و مأموران را به محل اعزام کرد. وقتی مأموران به آنجا رفتند با جسد سوخته زنی جوان مواجه شدند و فهمیدند این زن صاحبخانه به نام لیلا است. به همین دلیل اعضای خانواده لیلا در جریان واقعه قرار گرفتند.

خواهر متوفی وقتی از ماجرا مطلع شد، بلافاصله اعلام کرد لیلا به وسیله شوهر او به قتل رسیده است. این زن گفت: چند روزی بود از لیلا خبر نداشتیم و وقتی از شوهرش موضوع را پیگیری کردیم، او هم گفت خبری از لیلا ندارد به همین دلیل دیگر موضوع را پیگیری نکردیم تا اینکه خبر رسید جسد سوخته او پیدا شده است. لیلا و شوهرش با هم به‌ شدت اختلاف داشتند و من شک ندارم این مرد خواهرم را به قتل رسانده است. مأموران بعد از ثبت اظهارات این زن، سراغ شوهر متوفی رفتند و او را بازداشت کردند. مرد جوان وقتی پشت میز بازجویی نشست، اتهام قتل را رد کرد. او گفت: من و لیلا از وقتی ازدواج کردیم با هم اختلاف داشتیم و مشکلات ما روز به روز بیشتر می‌شد. روز حادثه نیز من و او دوباره با هم مشاجره کردیم و من در حالی‌که خیلی عصبانی بودم خانه را ترک کردم. خبر ندارم بعد از آن چه اتفاقی افتاده اما ظاهرا زنم خودسوزی کرده است.

اظهارات این مرد برای پلیس قانع‌کننده نبود به همین دلیل او به بازپرس جنایی تحویل داده شد اما باز هم همان ادعا را تکرار کرد. در نهایت بازپرس ویژه قتل در حالی‌که متهم مصرانه می‌گفت لیلا خودسوزی کرده است، او را مجرم شناخت و بعد از آن کیفرخواست علیه این مرد صادر شد و اکنون پرونده در اختیار قضات دادگاه کیفری قرار گرفته است تا واقعیت مشخص شود.

وام ۵ میلیونی بازنشستگان واریز شد

شب گذشته سومین مرحله از وام ضروری بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری واریز شد.

 سیدمیعاد صالحی، در ارتباط با واریز مرحله سوم وام ضروری بازنشستگان اظهار کرد: مبلغ این وام که ۵ میلیون تومان است شب گذشته به حساب بازنشستگان واریز شد. در سومین مرحله از پرداخت وام ضروری بازنشستگان؛ ۳۳ هزار نفر ازبازنشستگان کشوری از این تسهیلات بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده مراحل مختلف از پرداخت وام ضروری در دستور کار صندوق بازنشستگی کشوری است به طوری که مرحله دوم از وام ضروری به حساب ۳۲ هزار و ۵۰۰ نفر از بازنشستگان در اردیبهشت‌ماه واریز شد.

درخواست جالب عروس و داماد از مهمانان برای آوردن هدیه

یک زوج خارجی در اقدامی غیرمنتظره از مهمانان مراسم خود خواستند برای عروسی‌شان تنها اسباب‌بازی هدیه بیاورند. به تازگی در عروسی یک عروس و داماد از مهمانان تقاضایی غیرمنتظره و جالبی داشتند که باعث تعجب مهمانانشان شد. آن‌ها از مهماناﻥ خواستند برای آنان تنها اسباب‌باﺯی هدیه بیاورند. این عروس و داماد که نقشه خیرخواهانه‌ای برای این هدایا کشیده بودند، پس از پایان عروسی با همان لباس عروسی  به یتیم‌خانه ﺭفتند و همه آن‌ها رﺍ به کودکان هدیه داﺩند و آنها را غافلگیر کردند.

سارقان باطری های خودرو در تهران دستگیر شدند

خیراله دولتخواه رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت باطری خودروهای سواری، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار قرار گرفت تا اینکه در تحقیقات پلیسی مشخص شد سرقت ها توسط ۲ نفر با یک دستگاه خودرو وانت انجام می شود. با شناسایی پلاک انتظامی خودرو و استعلام مشخصات آن، مشخص شد که وانت مذکور متعلق به مرد میانسالی ساکن در یکی از شهرستان های غرب پایتخت است.

در تحقیقات اولیه مشخص شد که خودرو موصوف در چند ماه اخیر در اختیار فرزند این مرد و وی بی اطلاع از ماجرا بوده است.

سرهنگ دولتخواه با بیان اینکه متهم اصلی پرونده و همدست وی در ادامه تحقیقات پلیسی دستگیر شدند، گفت: هر ۲ سارق به ۱۵۰ فقره سرقت باطری خودرو  اعتراف کردند.

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی های انجام شده اعتراف کردند که برای تامین هزینه مصرف مواد مخدر باطری ها را سرقت می کردند تصریح کرد: مالخر اموال مسروقه نیز در این رابطه توسط کارآگاهان پایگاه هفتم شناسایی و دستگیر شد.

مرگ هولناک زن ۲۴ساله در مشهد

صبح پنج شنبه گذشته، مردی با نیروهای اورژانس ۱۱۵ تماس گرفت و از آنان برای نجات جان همسرش کمک خواست دقایقی بعد وقتی ماموران اورژانس به نشانی اعلام شده واقع در خیابان مطهری شمالی مشهد رفتند با پیکر بی جان زنی روبه‌رو شدند که علایم حیاتی نداشت اما با توجه به مشکوک بودن ماجرای مرگ این زن ۲۴ ساله، نیروهای امدادی مراتب را به ماموران انتظامی اطلاع دادند و این گونه تحقیقات درباره چگونگی مرگ این زن آغاز شد.

به دنبال تحقیقات، مرد ۵۱ ساله که به اتهام قتل همسرش دستگیر شد، ضمن رد ارتکاب قتل، در بازجویی های تخصصی گفت: همسرم در یک خانواده معتاد رشد کرده بود و او نیز به مصرف مواد مخدر صنعتی آلوده بود تا این که مدتی قبل او را از مادر معتادش خواستگاری کردم و به خانه خودم آوردم. وی ادامه داد: اگرچه من ۵۱ سال دارم اما تاکنون ازدواج نکرده ام و تلاشم بر این بود تا همسر ۲۴ ساله ام را از گرداب مواد مخدر نجات بدهم که همین کار را نیز کردم و او اعتیادش را کنار گذاشت ولی از آبان تا اسفندماه سال گذشته به زندان افتادم که در همین اثنا باز هم مادر همسرم به خانه‌ام رفت وآمد کرد و دوباره دخترش را به سمت مواد مخدر کشید. وقتی از زندان بیرون آمدم و ماجرا را فهمیدم خیلی ناراحت شدم.

وی در پاسخ به سوال مقام قضایی که پرسید آیا اختلافی با همسرت داشتی؟ گفت: نه! ما هیچ گونه اختلافی با یکدیگر نداشتیم!

وی سپس درباره چگونگی مرگ همسرش گفت: ما در ساختمان دو طبقه ای زندگی می کنیم که در طبقه اول آن خواهر مجردم ساکن است چرا که بعد از مرگ پدر و مادرم تنها بود.شب حادثه نیز همسرم در منزل خوابید اما وقتی ساعت ۸ صبح از خواب بیدار شدم چهره کبود او را دیدم و احتمال دادم که به خاطر استعمال مواد مخدر سکته کرده باشد.به همین دلیل با اورژانس تماس گرفتم.

در پی اظهارات متناقض متهم ۵۱ ساله، کارآگاهان به تحقیق در این باره پرداختند. بررسی های مقدماتی کارآگاهان، نشان می دهد که مرد ۵۱ ساله اختلافات خانوادگی شدیدی با همسرش داشته است به طوری که هنگام درگیری و مشاجرات خانوادگی، زن ۲۴ ساله پنجره اتاقش را باز می کرد و با فریاد از همسایگان کمک می خواست ...

این در حالی است که برخی آثار باقی مانده در زیر گلوی زن جوان و همچنین زخم های روی دست متهم حکایت از درگیری و انسداد احتمالی راه تنفس وی دارد.

 تحقیقات بیشتر درباره زوایای پنهان مرگ هولناک این زن جوان در ساختمان دو طبقه آغاز شده است.

کد خبر 379379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.