۴ مصوبه ویژه آبِ کارگروه تخصصی شورای شهر اصفهان

رییس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان گفت: چهارمین کارگروه ویژه آب شورای اسلامی شهر اصفهان به منظور حل مشکلات حوضه آبریز زاینده رود چهار مصوبه تاثیر گذار داشت.

کوروش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص چهارمین جلسه کارگروه ویژه آب زیر مجموعه کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: این جلسه با حضور حیدرعلی عابدی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای به عنوان مهمان ویژه در این کارگروه حضور یافت.

وی با بیان اینکه محوریت چهارمین کارگروه ویژه آب شورای اسلامی شهر اصفهان اعلام  مطالبه مردم در راستای جاری ماندن زاینده رود و مدیریت این حوضه آبریز بود، اضافه کرد: همچنین در این جلسه مصوبات سه جلسه قبل را مورد بررسی قرار داده و نتایج آن را برای نماینده مردم اصفهان تشریح کردیم.

رییس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای تعامل با اعضای شورای شهر ۱۴ شهر موجود در محور رودخانه زاینده رود از مصوبات این کارگروه بود، ادامه داد: این اقدام به منظور یک صدا کردن مطالبات شهروندان این شهرها و جلوگیری از رفتارها و گفتارهای غیر اصولی و غیر موثر انجام می‌شود.

وی ایجاد ارتباط و هماهنگی بین کارگروه‌های ویژه آب در سطح شهر اصفهان از جمله کارگروه‌هایی که در دانشگاه‌ها و دستگاه‌های دیگر تشکیل شده است را از دیگر مصوبات چهارمین کارگروه ویژه آب شورای شهر اصفهان دانست و افزود: نوع تعامل با دستگاه‌های حوزه آب در این کارگروه مشخص خواهد شد تا اتفاقات خوبی را در این بخش شاهد باشیم.

محمدی افزود: همچنین در این کارگروه مقررشد دستاوردهای نمایندگان مجلس در حوزه آب در استان اصفهان در اختیار کارگروه ویژه آب شورای شهر قرار گیرد و در این کارگروه بر روی راهکارها و راهبردهای موثر در این زمینه کار کند و نتایج این فعالیت‌ها را به صورت پیشنهاد در اختیار نمایندگان مجلس قرار دهد.

وی تعامل فرهنگی و اجتماعی با کارگروه‌های آب، فعالان محیط زیستی و آب و شوراهای اسلامی مراکز استان‌های ذی نفع زاینده‌رود را از دیگر مصوبات چهارمین کارگروه ویژه آب شورای شهر اصفهان دانست و افزود:  این تعامل به منظور کاهش تنش‌های موجود و ایجاد همدلی و وفاق بین بدنه اجتماعی این استان‌ها و همینطور همراهی با تصمیمات اصولی در سطح ملی ایجاد می‌شود.

محمدی با بیان اینکه در این جلسه اعضای کارگروه پیشنهاداتی را در خصوص اصلاح قوانین و مقررات مربوط به حوزه آب از جمله مدیریت و کنترل اب‌های زیر زمینی ارایه دادند، افزود: نماینده مجلس به این نظرات توجه داشته و پاسخگوی مطالبات اعضای کارگروه نیز بود.

وی افزود: همچنین در این جلسه اعضای کارگروه ویژه آب شورای اسلامی شهر اصفهان مطالبه جدی خود را برای تامین حق آبه تالاب بین‌المللی گاوخونی اعلام کرده و خواستار تحقق ۲۷۶ میلیون متر مکعب حق‌آبه تالاب گاوخونی شدند.

کد خبر 379202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.