انتشار آرسنیک در تالاب انزلی/ جاده مرگ خراسان شمالی قربانی می‌گیرد

در بسته خبری امروز از تردد تخریب ۲۸ بنای غیرمجاز در منطقه زیارت گرگان تا آب سرد بر آتش آمل و گلوگاه و ​راه‌اندازی کارخانه کامیون‌سازی مشگین شهر تا دوماه آینده را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای غربی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

۴۰ درصد از تصادفات سال گذشته خراسان شمالی در جاده مرگ 

خراسان شمالی: رضا رجب‌زاده، ​معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: ۴۰ درصد از تصادفات سال گذشته خراسان شمالی در جاده مرگ(محور بجنورد به جنگل گلستان) رخ داده است.

خراسان شمالی صرافی ندارد

خراسان شمالی: محمد علی شجاعی، استاندار خراسان شمالی گفت: نبود صرافی در این استان شرم آور است.

۶۵۴۵ میلیارد ریال معوقات مشکوک الوصول در بانک های دولتی خراسان شمالی

خراسان شمالی: محمود قنبری، ​معاون امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی از وجود شش هزار و ۵۴۵ میلیارد ریال معوقات مشکوک الوصول در بانک های دولتی این استان خبر داد.

****************************************************************************************************************************

ساخت ۴ هزار واحد مسکونی در گلستان تا سال ۹۹

گلستان: علی نبیان، معاون وزیر راه و شهرسازی در دومین جلسه شورای مسکن گلستان گفت: تلاش داریم تا سال ۹۹ ساخت ۴ هزار واحد مسکونی را در قالب اجرای طرح کشوری انجام دهیم.

تخریب ۲۸ بنای غیرمجاز در منطقه زیارت گرگان

گلستان: هادی هاشمیان​، رییس کل دادگستری گلستان گفت: ۲۸ حکم قطعی و لازم الاجرای قلع و قمع بناهای غیرمجاز در دو منطقه زیارت گرگان در نوبت اجرای حکم هستند.

تامین ۲۵۰ واحد مسکونی برای خانوارهای دارای دو معلول گلستان

گلستان: محمدباقر عسگری، مدیر عامل انجمن خیرین مسکن ساز استان گلستان گفت: ۲۵۰ واحد مسکونی شهری و روستایی برای خانواده های دارای دو معلول و بالاتر در استان در نظر گرفته شده که تاکنون ۱۲۳ واحد آن تحویل داده شده است.

******************************************************************************************************************************

تنها ۷۰ معدن از ۱۱۷ معدن فعال مازندران مسئول فنی دارد!

مازندران: هادی حمیدیان، رییس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران گفت: از ۱۱۷ معدن فعال مازندران، تنها ۷۰ معدن مسئول فنی دارد.

پرتقال ۳۰ درصد گران می شود

مازندران: مهدی زینی، رییس تعاونی باغداران قائم‌شهر از گران شدن ۳۰ درصدی قیمت پرتقال در سال جاری خبر داد.

آب سرد بر آتش آمل و گلوگاه

مازندران: مسعود تقدیسی لاریجانی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از شناسایی و دستگیری عاملان آتش سوزی های عمدی در شهرستان های آمل و گلوگاه خبر داد.

*****************************************************************************************************************************

انتشار سم آرسنیک از عواقب خطرناک رها کردن تالاب انزلی

گیلان: قربانعلی محمدپور، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به اینکه طرح بایوجمی تا اثبات بی خطری متوقف شده است،گفت: رها کردن معضل تالاب انزلی عواقب بسیار خطرناکی همانند انتشار سم آرسنیک پس از خشک شدن دارد.

نرخ تورم گیلان پایین تر از نرخ تورم کشور

گیلان: وحید طیفوری، ​معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان از انتشار شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارها و نرخ تورم اردیبهشت‌ماه ۹۸کشور و گیلان خبر داد.

مشکلات ایجاد شده در صنایع چوب گیلان دستاورد صدور مجوزهای غیرمنطقی

گیلان: حسین دلق‌پوش، رییس سازمان، صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: صدور مجوزهای غیرمنطقی و بدون مطالعه در بخش پالت‌سازی و صنایع چوب استان، مشکلاتی ایجاد کرده است.

******************************************************************************************************************************

اعتبارات بلاعوض برای جبران خسارات سیل آذربایجان‌شرقی​

آذربایجان‌شرقی:  اکبر فتحی،  رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از تخصیص اعتبار برای جبران خسارات سیل امسال خبر داد و گفت: ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات چهار درصد و ۳۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض دولتی برای خسارت دیده‌های استان اختصاص یافته است.

سرمایه‌گذاری ۲۴ هزار میلیاردی بخش خصوصی در صنعت آذربایجان‌شرقی​

آذربایجان‌شرقی: رضا عین اله‌زاده، معاون امور صنایع سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در سال ۹۷ بیش از ۲۴ هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در حوزه صنعت استان سرمایه گذاری شد.

نرخ بیکاری آذربایجان شرقی از میانگین کشوری پایین‌تر است

آذربایجان‌شرقی:  میراحد حسینی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان این‌که طبق آخرین آمار در سال ۹۷، نرخ بیکاری استان ۱۰.۹ درصد بوده است، گفت:  نرخ بیکاری آذربایجان شرقی از میانگین نرخ بیکاری کشور پایین است ولی معتقدم این درصد از نرخ بیکاری برای آذربایجان شرقی که نرخ بیکاری آن در دهه‌ی ۶۰ و ۷۰  شش درصد بود، زیاد است. 
*****************************************************************************************************************************

بازگشت واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال گلخانه‌ای به چرخه تولید

اردبیل: معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از بازگشت ۱۲۰ واحد تولیدی راکد و نیمه‌فعال گلخانه‌ای به چرخه تولید و اشتغال در اردبیل خبر داد.

خسارت ۱۰ میلیاردی باغات و محصولات کشاورزی مشگین‌شهر

اردبیل: اکبر صمدی، فرماندار شهرستان مشگین شهر به بررسی میزان خسارات تگرگ در شهرستان مشگین شهر نیز اشاره کرد و گفت: خسارات مالی بارش شدید باران و تگرگ در شهرستان مشگین شهر در بررسی‌های اولیه حدود ۱۰میلیارد تومان برآورد شده و اکیپ‌های تعیین خسارت در سطح شهر و روستاها در حال بررسی میزان خسارات وارده هستند که میزان دقیق آن متعاقبا اعلام می‌شود.

راه‌اندازی کارخانه کامیون‌سازی مشگین شهر تا دوماه آینده

اردبیل: اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل گفت: کارخانه کامیون‌سازی مشگین شهر تا دوماه آینده راه‌اندازی خواهد شد.

******************************************************************************************************************************

بزرگترین سالن ورزشی ایران در ارومیه احداث می شود

آذربایجان‌غربی: محمد مهدی، استاندار آذربایجان غربی از آمادگی استان برای احداث بزرگترین سالن ورزشی ایران در ارومیه خبر داد و گفت: با توجه به مکان یابی صورت گرفته و از همه مهم تر علاقمندی بسیار مردم ارومیه به ورزش بخصوص والیبال آمادگی داریم تا در صورت موافقت وزیر ورزش و جوانان از طریق منابع ملی و استانی بزرگترین سالن ورزشی ایران را در ارومیه احداث کنیم.

۴ طرح کشاورزی با اعتبار ۶۴ میلیارد ریال در سردشت به بهره برداری می‌رسد​

آذربایجان‌غربی: صلاح‌الدین حقگو، مدیر جهاد کشاورزی سردشت گفت: چهار طرح به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی در این شهرستان با اعتبار بیش از ۶۴ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

مطالعات اجرایی احداث راه‌آهن ارومیه به تبریز آغاز می‌شود

آذربایجان‌غربی: سیدهادی بهادری، ​نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های انجام شده مقرر است تا مطالعات اجرایی احداث راه‌آهن ارومیه به تبریز به زودی آغاز شود.

کد خبر 379191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.