ماجرای دستگیری آقای مربی زیر تخت!

در بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا از توقف پخش برنامه های رامبد جوان از تلویزیون تا ماجرای دستگیری مربی زیر تخت و فروختن دختران در عوض دریافت گاو و گوسفند در غور می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نتیجه یک تحقیق در افغانستان که از سوی نهاد اجتماعی و توسعه ملی جوانان این کشور انجام شد،  نشان داد در استان غور شماری از دختران در عوض دریافت گاو و گوسفند از سوی خانواده‌هایشان فروخته می‌شوند.

مسئول نهاد اجتماعی و توسعه ملی جوانان افغانستان در استان غور می‌گوید که ۹۵ درصد زنان در این استان به عدالت اجتماعی دسترسی ندارند و بیش از ۵۰ درصد دختران به ازدواج‌های زیر سن قانونی واداشته می‌شوند. همچنین بیش از ۶۰ درصد از دختران غور به علت‌های ناامنی، مشکلات و سنت‌های بد حاکم بر جامعه، از حق آموزش محروم هستند.

"غلام ناصر خاضع"، استاندار غور نیز وضعیت آموزش به ویژه در مدارس دخترانه را در این استان اسفبار خواند و مسئولان اداره آموزش و پرورش این استان را در برابر آموزش و پرورش دختران به بی‌توجهی متهم کرد.

"احمد صابر نوری"، رئیس آموزش و پرورش غور محروم ماندن دختران از آموزش را می‌پذیرد، اما می‌گوید که فقر و بیکاری وعدم علاقمندی خانواده‌ها در بخش‌هایی از این استان سبب شده تا کودکان واجد شرایط به ویژه دختران، به مدارس فرستاده نشوند.مقام‌های محلی در غور در حالی از وضعیت آموزش و پرورش این استان ابراز نگرانی می‌کنند که از یک ماه قبل، معلمان غور به دلیل کم بودن حقوقشان دست به اعتصاب زدند.

استان غور از جمله بخش‌های مرکزی افغانستان به شمار می‌رود که از منظر توسعه و پیشرفت، عقب مانده محسوب می‌شود.

توقف پخش برنامه‌های رامبد جوان از تلویزیون

یک منبع آگاه خبر داد طبق تصمیم مدیران سازمان صدا و سیما، بازپخش برنامه‌های رامبد جوان از رسانه ملی متوقف شد. براساس این خبر، تکرار فصل‌های قبلی خندوانه یا بریده‌هایی از آن به عنوان میان برنامه در شبکه نسیم تا اطلاع بعدی پخش نخواهد شد.

در روزهای گذشته، سفر رامبد جوان و همسرش نگار جواهریان به کانادا برای به دنیا آوردن فرزندشان در رسانه‌ها و شبکه های اجتماعی بازتاب بسیاری داشت و مورد انتقاد رسانه ها قرار گرفت. همچنین انتشار تصویری از رامبد جوان و همسرش در کانادا نیز بر این انتقادات افزود. باید منتظر ماند و دید آیا رامبد جوان پس از به دنیا آمدن فرزندش به کشور بازمی‌گردد و سرنوشت همکاری او با رسانه ملی چه خواهد شد.

دستگیری باند زورگیر در تعقیب و گریز پلیس

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گفت: اعضای یک باند ۵ نفره زورگیری ساعات ابتدایی بامداد امروز در پی تعقیب و گریزی کوتاه مدت با شلیک پلیس متوقف و همگی دستگیر شدند.

وی افزود: فردی به ماموران مراجعه و عنوان کرد که ۵ سرنشین یک دستگاه خودروی پراید با تهدید اسلحه قصد سرقت خودروی وی را داشته اند که پس از مقاومت در برابر آنها و اطلاع به پلیس از صحنه متواری شده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گفت: با دریافت این گزارش، ماموران پلیس حین گشتزنی موفق به شناسایی خودروی پراید افراد زورگیر شدند و سارقان نیز با مشاهده ماموران ضمن بی توجهی به اخطارهای ایست پلیس به سرعت اقدام به فرار کردند. در این تعقیب و گریز ماموران با استفاده از قانون به کار گیری سلاح و شلیک سه تیر هوایی و ۲ تیر به لاستیک خودروی افراد زورگیر موفق به توقیف آن شدند.

براری گفت: خودروی متعلق به سارقان زورگیر در حوالی پل ولایت متوقف و ماموران با کمک ۲ گشت دیگر پلیس، هر ۵ سرنشین پراید را دستگیر کردند.

کودک آزاری در رتبه اول خشونت های خانگی

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: براساس آمار و داده های موجود، در گروه خشونت های خانگی ،کودک آزاری در رتبه نخست و بعد از آن همسر آزاری ،سالمندآزاری و معلول آزاری قرار دارد.

در بین اشکال مختلف کودک آزاری ،کودک آزاری از نوع غفلت و بی توجهی دارای فراوانی بیشتر و سپس کودک آزاری جسمانی، روانی، عاطفی و در نهایت خشونت جنسی قرار دارد. براساس آمار و داده های موجود، در گروه خشونت های خانگی ،کودک آزاری در رتبه نخست و بعد از آن همسر آزاری ،سالمندآزاری و معلول آزاری قرار دارد. 

کودکان و زنان به دلیل ضعف قوای جسمانی و وابستگی اقتصادی به سرپرستان از جمله مهم ترین گروه های در معرض خطر خشونت و سوء رفتار محسوب می شوند.

ارائه ۲۰۰ نوع خدمت بیمه‌ای به صورت غیرحضوری

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی گفت:‌ ۲۰۰ نوع خدمت بیمه‌ای به صورت غیر حضوری تا پایان سال به بیمه شدگان تأمین اجتماعی ارائه می‌شود.

محمدحسن زدا ، درباره ارائه خدمات بیمه‌ای به صورت غیرحضوری گفت: تا پایان سال ۲۰۰ خدمت بیمه تأمین اجتماعی به صورت غیرحضوری به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود که از جمله این موارد می‌توان به غرامت ایام بارداری، بیمه بیکاری، غرامت دستمزد، صدور سابقه، اعتراض به سابقه و هدیه ازدواج اشاره کرد.

وی افزود: روند حذف دفترچه نیز انجام شده است و تاکنون وزارت بهداشت ۶۰۰۰ کارت امضای دیجیتال را صادر کرده ولی ما با ۴۶ مرکز طرف قرارداد هستیم که امیدواریم برای حذف دفترچه‌ها این اقدام صورت بگیرد.

مربی که زیر تخت دستگیر شد

یک مربی در مشهد که با وسوسه های شیطانی دست و پنجه نرم می‌کرد، پس از دیدارهای حضوری با دختری دستگیر شد.

ماجرای مربی که زیر تخت دستگیر شد

ماجرای این پرونده تاسف بار از آن جا در دستور کار پلیس مشهد قرار گرفت که چند روز قبل مردی هراسان و عصبانی با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و در حالی که صدایش از شدت عصبانیت به لرزه افتاده بود، گفت: این مربی به قصد اغفال دخترم وارد منزلمان شده بود . در پی اعلام این گزارش و با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع بلافاصله گروه زبده‌ای از نیروهای اطلاعات و تجسس کلانتری میرزا کوچک خان مشهد با صدور دستوری از سوی سرهنگ محتشمی (سرپرست کلانتری) در کنار نیروهای گشت انتظامی وارد عمل شدند و به تحقیق در این باره پرداختند.

مربی ۴۶ ساله که توسط پدر و مادر دختر نوجوان شناسایی شده ، درحالی تحویل پلیس شد که ادعا می‌کرد پدر «ب» (دختر نوجوان) مرا تا لحظه تحویل به پلیس کتک زده و تهدید به مرگ کرده است وحتی مدعی بود که دخترش هم اگر به خانه بازگردد او را می‌کشد.

بنابر گزارش‌ها این مربی ۴۶ ساله که «الف- ن» نام دارد با صدور دستور ویژه‌ای از سوی قاضی سید جواد حسینی (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) مورد بازجویی‌های تخصصی قرار گرفت چرا که این پرونده از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار بود.

این مربی که متاسفانه اسیر وسوسه‌های خارج از عرف شده بود، در حالی که بیان می‌کرد هیچ گونه سابقه اعتیاد یا بیماری روحی و روانی ندارد، درباره ماجرای ارتباط با دختر نوجوان گفت: «ب» اهل مطالعه بود و به همین دلیل او را برای عضویت در یکی از کتابخانه‌های مهم مشهد ضمانت کردم تا بتواند به مطالعاتش ادامه بدهد.

در این میان گاهی کتاب‌هایی را که متعلق به خودم بود نیز به او امانت می‌دادم تا این که آرام آرام رابطه‌ای عاطفی و احساسی بین ما شکل گرفت به طوری که او دیگر به منزل ما رفت و آمد داشت و خودش را به همسرم نزدیک کرد و روابط صمیمانه‌ای بین آن‌ها برقرار شد.

من که از عاقبت این رابطه احساسی به شدت می‌ترسیدم چندین بار با جدیت تصمیم به قطع رابطه با این دختر ۱۷ ساله گرفتم، اما او می‌گفت: اگر به دیدارش نروم، از خانه فرار می‌کند یا دست به خودکشی می‌زند. با وجود آن که او را قلبا دوست داشتم، اما سعی کردم آرام آرام از خودم دور کنم تا دست به کار خطرناکی نزند. مدتی از این ارتباط می‌گذشت تا این که برای گرفتن یکی از کتاب هایم که نزد «ب» امانت بود، به در منزلشان رفتم.

درحالی که مشغول گفتگو بودیم ناگهان «ب» صدای موتورسیکلت پدرش را شنید و از من خواست به داخل خانه بروم تا پدرش مرا نبیند. من هم از ترس به منزل آن‌ها رفتم، ولی «ب» با نگرانی فریاد زد که مادرم نیز همراه پدرم است من هم به طبقه بالای منزلشان رفتم و پنهان شدم که متاسفانه پدر و مادرش مرا پیدا کردند و در حالی که از زیر تخت خواب بیرون کشیده بودند، کتکم زدند و تهدید به مرگ کردند. بعد از آن هم با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتند و مرا به همراه دخترشان تحویل نیروهای انتظامی دادند.

این مرد ۴۶ ساله که بنا به ادعای دختر نوجوان مربی او بوده است، در ادامه اظهاراتش افزود: آن دختر بیش از اندازه به من وابسته بود تا حدی که من از مادر او خواستم بگذارند این دلبستگی و وابستگی کم کم از بین برود! ولی مادر او می‌گفت: به تو هیچ ربطی ندارد! خلاصه من و «ب» از طریق تلفن در ارتباط بودیم و او احوال مرا می‌پرسید، اما با وجود آن که می‌دانست همسر و فرزند دارم همواره می‌گفت: «تو را دوست دارم و می‌خواهم همسرت باشم!»

من هم می‌ترسیدم که اگر به طور ناگهانی ارتباطم را قطع کنم، اتفاق بدی بیفتد و عذاب وجدان بگیرم به همین دلیل سعی می‌کردم کم کم او را از خودم طرد کنم! اما این وابستگی و دلبستگی هرلحظه بیشتر می‌شد و من هم احساس دین بیشتری می‌کردم.

وی در پایان ادامه داد: با همسرم رابطه معمولی داشتم، ولی از روزی که متوجه ارتباط من و «ب» شد اوضاع کمی به هم ریخت.

پس از بررسی‌ها و انجام تحقیقات گسترده، این مربی ۴۶ ساله با صدور دستوری از سوی قاضی علی اکبر صفائیان (رئیس شعبه ۱۱۸ دادگاه کیفری ۲ خراسان رضوی) روانه زندان شد و پرونده در مراحل دادرسی قرار گرفت.

کد خبر 379082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.