مسی و یارانش در سرزمین قهوه به ناکامی‌ها پایان می‌دهند؟

تیم ملی فوتبال آرژانتین این روزها خودش را آماده می‌کند تا در رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا شرکت کند.

به گزارش خبرنگار  ایمنا، رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا ۲۰۱۹ از ۲۴ خردادماه در کشور برزیل آغاز می‌شود و تیم‌های آمریکای جنوبی خودشان را آمده می‌کنند تا با قدرت در این رقابت‌ها حضور یابند، یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی در این مسابقات، تیم ملی فوتبال آرژانتین است.

راه راه پوشان بوینس آیرس در پنج سال گذشته با کاپیتانی و رهبری فوق ستاره‌ خود یعنی لیونل مسی، به سه فینال در عرصه‌ی ملی رسیدند که البته در هر سه فینال شکست خوردند و دستشان از جام کوتاه ماند و نتوانستند با دستان مسی جامی را بالای سر ببرند و به ویترین افتخاراتشان اضافه کنند.

اولین فینال، مربوط به جام جهانی ۲۰۱۴ در کشور برزیل بود جایی که آلبی سلسته با مربیگری "آلخاندرو سابه" با نمایش‌های جالب، توانست به دیدار پایانی این جام راه پیدا کند.‌ آرژانتینی‌ها که در نیمه‌نهایی از سد لاله‌های نارنجیِ سخت کوش عبور کرده بودند، در دیدار پایانی هم باید به مصاف ژرمن‌های منظم می‌رفتند.

در این مسابقه همه چیز تا دقیقه ۱۱۴ مساوی بود تا این که گوتزه در همین دقیقه رویای میلیون‌ها هوادار آرژانتین و کاپیتان آن‌ها یعنی لیونل مسی رو برای قهرمانی جهان، بر باد داد.

یک سال پس از شکست تلخ در فینال جام جهانی برزیل، آرژانتین این بار با مربیگری "تاتا مارتینو" در کوپا آمریکا شرکت کرد و فینالیست شد تا آرژانتینی‌ها این بار هم به کسب جام امیدوار شوند. شیلی رقیب قدرتی و با برنامه‌ای بود در دیدار پایانی مقابل آلبی سلسته قرار گرفت؛ شیلی با ستارگانی مثل براوو، ویدال، وارگاس و حتی الکسیس سانچز، اجازه نداد تا ناکامی مسی در لباس تیمی در کسب جام پایان پذیرد و یک بار دیگر این تیم را در راه فتح جام ناامید کرد.

مسابقات کوپا آمه‌ریکا هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود، اما به دلیل صد ساله شدن برگزاری این رقابت‌ها، کوپا سال ۲۰۱۶ میلادی دوباره برگزار شد و این بار میزبان مسابقات مدافع عنوان قهرمانی، یعنی شیلی میزبان این مسابقات بود.

در آن دوره هم دو تیم شیلی و آرژانتین راهی فینال شدند تا دیدار تکراری سال ۲۰۱۵ باز هم شکل بگیرد. سرمربی آلبی سلسته "ادگاردو بائوزا" بود و هدایت شیلی بر عهده "خوان آنتونیو پیتزی" بود.

آرژانتینی‌ها که مقایسه مسی با مارادونا دیگر فوتبالیست اسطوره از کشورشان را غلط می‌دانند، و معتقدند تا زمانی که تیم ملی فوتبال این کشور با پسر تکنیکی و خجالتی عضو بارسلونا، جامی به دست نیاورده، این مقایسه اشتباه است، خیلی امیدوار بودند تا بعد از دو ناکامی قبلی در دو فینال معتبر، این بار در فینال سوم، جام را در سانتیاگو پایتخت کشور میزبان و در مقابل تماشاگران شیلیایی بالای سر ببرند.

همه چیز دست به دست هم داده بود تا لیونلِ بد شانس، در عرصه ملی بر خلاف عرصه باشگاهی کم فروغ و بی جام بماند و او با کشورش این بار در ضربات پنالتی مغلوب شد و باز به مقام نایب قهرمانی بسنده کرد.

پس از این ناکامی‌های تلخ و پی در پی در فینال‌ها و عدم کسب حتی یک جام ملی، کلودیو تاپیا رئیس فدراسیون فوتبال آرژانتین "ادگاردو بائوزا" را هم به سرنوشت دیگر مربیان قبلی آرژانتینی دچار کرد و قبل از ‌آغاز جام جهانی ۲۰۱۸ او را اخراج کرد و "خورخه سامپائولی" را بر روی نیمکت آلبی سلسته نشاند؛ اما با روی کار آمدن سامپائولی هم شرایط عوض نشد، آرژانتینی‌ها با هدایت این مربیِ پر جنب و جوش، در جام جهانی روسیه مثل یک مدعی ظاهر نشدند و با نتایج ضعیفی که کسب کردند به سختی از گروه خود بالا آمدند، اما در مرحله‌ی حذفی مغلوب فرانسه تا  نسل طلاییِ راه راه بوینس آیرس که از ماسکرانو، مسی، آگوئرو و دیماریا تشکیل می‌شد، باز هم نتواند افتخاری را در لباس ملی تجربه کنند.

جام جهانی ۲۰۱۸ تمام شد و در سال ۲۰۱۹ میلادی، باز هم قرار است مسابقات جذاب کوپا آمه‌ریکا در سرزمین قهوه (کشور برزیل) برگزار شود، فدراسیون فوتبال آرژانتین بعد از نمایش ضعیف این کشور در جام جهانی روسیه، خورخه سمپائولی را اخراج کرد و باز دست به دامان یک سرمربی جدید به نام لیونل اسکالونی شد تا شاید او بتواند مسی را در لباس ملی به یک جام بین‌المللی برساند.

باید دید در این فرصت (کوپا آمه‌ریکا) و تورنمنتی که به مراتب از جام جهانی راحت‌تر است، بالاخره تیم ملی فوتبال آرژانتین با هدایت لیونل اسکالونی و کاپیتانی لیونل مسی موفق می‌شود در کشوری که در آن یک بار طعم حضور در فینال جام جهانی را چشیده، قهرمان شود؟

کد خبر 379051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.