ناوگان اتوبوسرانی تجهیز می‌شود

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زاهدان گفت: ۱۸دستگاه اتوبوس صفر کیلومتر و شش دستگاه اتوبوس بازسازی شده به زودی با حضور شماری از مسئولان رونمایی و به ناوگان حمل و نقل شهری این شهر افزوده خواهد شد.

به گزارش ایمنا، مهران رودینی اظهار کرد: هر اتوبوس هم اینک دو میلیارد تومان ارزش دارد که در مجموع با اتوبوس‌های بازسازی شده حدود ۴۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد: این اتوبوس‌ها مربوط به شرکت ایران خودرو است و براساس قرارداد باید سال ۹۶ تحویل شهرداری زاهدان می‌شد که بنا به مشکلاتی با تاخیری یک ساله این کار انجام شده است.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زاهدان تصریح کرد: ظرفیت هر یک از این اتوبوس‌ها ۴۰ نفر نشسته و ۴۰ نفر ایستاده است.

رودینی گفت: با توجه به تحریم اقتصادی و مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد تولید اتوبوس با مشکلاتی در کشور روبه‌رو است لذا برنامه شهرداری زاهدان در سال جدید بازسازی خودروهای از کار افتاده است.

وی اضافه کرد: مذاکراتی در این باره با شرکت ایران خودرو انجام شده و هزینه تعمیر هر یک از این اتوبوس‌ها حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان توسط این شرکت برآورد شده است؛ همچنین مجموع اتوبوس‌ناوگان اتوبوسرانی های فعال تحت نظارت شهرداری زاهدان ۷۰ دستگاه است.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زاهدان درباره فعالیت بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل شهری گفت: محدودیتی در این حوزه وجود ندارد اما عدم صرفه اقتصادی یکی از عواملی است که افراد رغبتی به ورود به این حوزه ندارند.

کد خبر 378955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.