با این روش‌ها موهایتان را پرپشت کنید

پیروی از یک رژیم غذایی سالم، کاهش استرس روزانه و حفظ تعادل هورمون‌ها در رشد موها و جلوگیری از ریزش آن‌ها نقش موثری دارد.

به گزارش ایمنا، دلایل مختلفی موجب نازک شدن و ریزش موها می‌شود اما خوشبختانه، درمان‌های زیادی نیز وجود دارد که ممکن است به بهبود این شرایط کمک کند. در این گزارش شما را با بعضی درمان‌های خانگی برای تقویت تارهای نازک مو و پیشگیری از ریزش موها آشنا می‌کنیم.

پوره پیاز 

8 درمان طبیعی برای موهای نازک

دو پیاز را با چاقو و یا با استفاده از یک دستگاه غذاساز خرد کنید؛ پیازها را در یک پارچه صافی بریزید و فشار دهید تا آب پیاز خارج شود. سپس آب پیاز را به مو و پوست سر خود مالیده و اجازه دهید ۱۵ دقیقه به همان حالت باقی بماند. در نهایت سر خود را با یک شامپوی ملایم شستشو دهید.

آلوئه ورا

8 درمان طبیعی برای موهای نازک

ژل آلوئه‌ورای خالص را روی پوست سر خود بمالید و اجازه دهید پنج دقیقه به همان حالت باقی بماند. سپس، سر خود را با آب شستشو دهید. در این شیوه نیازی به استفاده از شامپو برای شستشوی سر نیست.

سرکه سیب

8 درمان طبیعی برای موهای نازک

به نسبت یک به یک،  سرکه سیب را با آب ترکیب کنید؛ مو و پوست سر خود را زمانی که مرطوب است با این ترکیب ماساژ داده و اجازه دهید پنج دقیقه به همان حالت باقی بماند. سپس، سر خود را با آب شستشو دهید. این روش به متعادل شدن pH پوست سر و کاهش باکتری ها و قارچ های آن کمک می‌کند.

روغن رزماری

8 درمان طبیعی برای موهای نازک

نتیجه یک مطالعه جدید نشان داده است که روغن رزماری می‌تواند به اندازه ماینوکسیدیل ۲% در رشد مجدد موها موثر باشد. هر دو گزینه به ۶ ماه زمان برای نمایش آثار چشمگیر خود نیاز دارند. روغن رزماری در مقایسه با ماینوکسیدیل، موجب خارش کمتر پوست سر می‌شود.

دم کرده بابونه

8 درمان طبیعی برای موهای نازک

حدود یک لیتر آب جوش را به برگ های بابونه اضافه کرده و اجازه دهید برای مدت ۲۰ دقیقه به همان حالت باقی بماند و سپس سرد شود. این دم کرده را از صافی عبور دهید. سپس مایع را روی پوست سر و موی خود بریزید، اما آن را با آب شستشو ندهید بلکه تنها موی خود را با حوله خشک کنید.


منبع: عصر ایران

کد خبر 378921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.