تبدیل کلیساهای قدیمی به فضاهای عمومی

این روزها در سراسر اروپای غربی، تبدیل کلیساهای متروکه به فضاهای عمومی و خصوصی بسیار رایج شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از طراحان و معماران شهری در کشورهای اروپای غربی  تمایل دارند کلیساهای قدیمی و متروکه کشور خود را با خلاقیت تمام به فضاهایی عمومی و خصوصی نظیر موزه‌ها، کتابفروشی‌ها، سالن‌های کنسرت، سالن‌های تئاتر و حتی پیست‌های اسکیت تبدیل کنند.

بعضی از کلیساها در جوامع اروپایی از استقبال بسیار کمی برخوردار است به همین خاطر، بسیاری از معماران و طراحان اروپایی، طی تصمیم‌گیری‌های جمعی به این نتیجه رسیدند که با خلاقیت تمام از این مکان‌ها به عنوان فضاهایی برای ارائه خدمات عمومی و سکونت شخصی بهره گیرند.

سالن تئاتر در کلیسای بدفورد

اخیرا یکی از کلیساهای بدفورد انگلستان، که نام آن در فهرست آثار ملی نیز ثبت شده است، جای خود را به سالن تئاتر بزرگی داده است. دانش‌آموزان مدارس مختلف شهر بدفورد، گروه‌های تئاتر و سایر انجمن‌های علمی از این سالن برای ارائه نمایش‌های خود استفاده می‌کنند.

تالار سخنرانی در کلیسای سنت فرانسیس

یکی از کلیساهای قرن هیجدهم میلادی در شهر سانتپدر اسپانیا، توسط معماری به نام Davis Closes به یک تالار سخنرانی مدرن تبدیل شده است. این ساختمان تنها سازه به جا مانده از راهبان فرانسیسکویی است که برای بیش از ۱۵۰ سال به خرابه‌ای در شهر سانتپدر تبدیل شده بود. در راه‌اندازی پروژه تالار سخنرانی، مسئولان سعی کردند ابعاد داخلی و منابع خارق‌العاده تولید نور در ساختمان بدون تغییر حفظ شود. طراحی جدید، علاوه بر کلیسای قدیمی، فضاهای بیش‌تری را نیز در برگرفته است. به عنوان مثال، یک راه‌پله شیشه‌ای بسیار زیبا در فضای خارجی و روی دیوارهای سنگی کلیسا ساخته شده است.

پیست اسکیت Kaos

کلیسای سنتا باربارا دراسپانیا، برای مدتی طولانی مورد استفاده قرار نگرفته بود و به تدریج در حال تخریب بود. این کلیسا از طریق جمع‌آوری کمک‌های مالی آنلاین به فضایی عمومی برای اسکیت سواران تبدیل شد. هنرمندی به نام Okuda San Miguel مسئولیت طراحی و رنگ‌آمیزی هندسی دیوارها و سقف‌های کلیسا را به عهده گرفت. پنجره‌های بزرگ این کلیسا از داخل به شکل رنگین‌کمان رنگ‌آمیزی شده است. فضای زیبا و منحصر به فرد این کلیسا، اسکیت‌بازان و هنردوستان زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می‌کند.

کتابخانه‌ای در ماستریخت

اخیرا در فضای داخلی یکی از کلیساهای شهر ماستریخت در کشور هلند، کتابخانه‌ بزرگی ساخته شده است. اگرچه معماران هنگام طراحی این کتابخانه ظاهر اصلی کلیسا را حفظ کردند، با این حال، آن را به فضایی تجاری برای فروش و نگهداری کتاب‌ تبدیل کرده‌اند. فضای داخلی کلیسا به دو بخش تبدیل شده است؛ در یک طرف آن کتاب فروشی بزرگی به چشم می‌خورد، در حالی‌که در طرف مقابل کتابخانه، ساختمان سیمای منحصربه فرد قدیمی خود را حفظ کرده‌است.

کد خبر 378908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.