خودم رقیب خودم هستم/ حمایت مالی نداریم

بانوی دو و میدانی‌کار گلستانی دلیل موفقیت هر شخصی و در هر زمینه‌ای را خانواده می‌داند و رقبای ورزشی خود را هیچ‌گاه به‌عنوان یک رقیب نمی‌بیند و همه را دوستان خود می‌داند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در دوران مدرسه، خیلی اتفاقی زمانی که کلاس چهارم ابتدایی بود در مسابقات دو و میدانی شرکت کرد و توانست مجوز حضورش در مسابقات کشوری را به دست بیاورد. اکنون ۱۳ سال از فعالیت حرفه‌ای این بانوی گلستانی می‌گذرد و در این مدت عنوانین مختلفی را به دست آورده است.

رقابت‌های بین‌المللی دو و میدانی جام کازانف ۱۳ و ۱۴ تیرماه در شهر آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود که تیم دو و میدانی استان گلستان به‌عنوان نماینده ایران در این مسابقات شرکت خواهد کرد. "آیلین بابکی" عضو گلستانی تیم ملی دو و میدانی در گفت‌وگویی با خبرنگار ایمنا از شرایط آمادگی خودش برای حضور هرچه بهتر در این رقابت‌ها سخن به میان آورده است که در ادامه می‌خوانید:

بیوگرافی مختصری از خودتان بفرمائید؟

سال ۷۱ در شهر گنبد به دنیا آمدم و ساکن گرگان هستم؛ تحصیلات خودم را تا مقطع کارشناسی در رشته آی تی انجام داده‌ و در دوران تحصیلی جز نفرات برتر ریاضی فیزیک کشور بوده‌ام.

در حال تمرین برای شرکت در چه مسابقاتی هستید؟

در حال حاضر شرایط خوبی دارم و برای مسابقات جام کازانف که در تیرماه در قزاقستان برگزار می‌شود تمرینات آمادگی خود را در ماده پرش ارتفاع پشت سر می‌گذارم.

چه کسی رقیب اصلی شما به‌حساب می‌آید و این رقابت چقدر به پیشرفتتان کمک کرده است؟

رقیب اصلی من، خودم هستم؛ برای خودم با خودم رقابت می‌کنم. شاید رقیب اصلی من رکوردهایی هستند که برای شکستن آن‌ها باید بدون ترس بجنگم.

هیچ‌گاه رقبای ورزش خود را به چشم رقیب نگاه نمی‌کنم و همه را دوستان خود می دانم. در کل برای رقابت باکسی حاضر نمی‌شوم و چیزی ک همیشه برای من مهم بوده این است که رکوردی را ثبت کنم که کمتر از رکورد قبلیم نباشد.

چند سال پیش در مصاحبه‌ای گفته بودید مربی تخصصی نداشته‌اید، در حال حاضر مربی تخصصی دارید؟

عبدالصادق گرگانی بهترین مربی است و به داشتن این مربی بزرگ افتخار می‌کنم. شواهد نشان داده که شرایطم در کنار مربی بسیار متفاوت‌تر از قبل و موفق‌تر است.

حمایت‌هایی که لازم است از شما انجام می‌شود یا خیر؟

حمایت‌های هیئت دو و میدانی استان گلستان قابل‌ستایش است و می‌توانم بگویم بهترین حامی من هیئت دو و میدانی استان گرگان است. ازلحاظ مالی و اسپانسر هیچ حمایتی ندارم که امیدوارم بتوانم این مشکلم را در آینده حل کنم وگرنه در آینده با مشکلات عدیده‌ای برخورد خواهم کرد.

تاکنون موفق به کسب چه مقام‌های کشوی و بین‌المللی شده‌اید؟

قهرمانی کشور در مسابقات انفرادی، قهرمانی لیگ باشگاه‌های کشور و قهرمانی مسابقات داخل سالن را در کارنامه خود دارم؛ ضمن اینکه در مسابقات آسیایی حضور داشتم و سه مقام جهانی نیز بدست آورده ام.

بزرگ‌ترین حامی شما در این مسیر سخت چه کسی بوده است؟

پدر و مادرم همیشه از حمایان اصلی من بوده‌اند و دلیل موفقیت هر شخصی در هر زمینه همیشه خانواده بوده است، البته در کنار حمایت‌های خانواده انگیزه دادن و حمایت‌های مربی، مدیر برنامه هایم و همسرم خیلی در پیشرفتم تاصیر گذار بوده است.

کد خبر 378824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.