میوه تابستانی با خواص ضدپیری!

گرمک دارای انواع ویتامین‌ها و عناصر معدنی است و خوردن آن نقش موثری در کاهش روند پیری پوست و چین و چروک‌ها دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گرمک یکی از میوه‌های محبوب فصل تابستان است که خوردن آن نقش مؤثری در رفع گرمازدگی، عطش و تشنگی دارد. این میوه آبدار سرشار از ویتامین‌های C، B، A، K و همچنین حاوی فیبر، آهن، کلسیم، پتاسیم، فسفر و روی است که کمبود هر یک از آن‌ها سلامت افراد را در معرض خطر قرار می‌دهد. 

به دلیل اینکه در فصل تابستان بدن افراد از طریق تعریق، مقداری زیادی از این عناصر را از دست می‌دهد، خوردن گرمک بسیار توصیه می‌شود. به علاوه این میوه با حذف رادیکال‌های آزاد و تحریک تولید گلبول‌های سفید در مبارزه با مواد زائد و یا سمی موجود در جریان خون، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های این میوه تابستانی، خواص آنتی‌اکسیدانی آن است که با انواع بیماری‌ها مبارزه می‌کند. همچنین گرمک با کاهش استرس اکسیداتیو (عدم‌تعادل بین رادیکال‌های آزاد و آنتی اکسیدان‌ها) نقش مهمی در پیشگیری از التهاب و بروز بعضی بیماری‌ها مانند آرتریت دارد.

گرمک دارای انواع ویتامین‌ها و عناصر معدنی است برای همین خوردن آن در کاهش روند پیری پوست، چین و چروک‌، کاهش خطر ابتلا به فشارخون، دیابت، بیماری‌های گوارشی و آب مروارید موثر است. مصرف این میوه در ترمیم پوست و تحریک رشد مو نیز مفید بوده و می‌تواند از تورم پوست در اثر سوختگی‌های سطحی پیشگیری کند. 

از دیگر خواص گرمک، خاصیت ادرارآور و پاک‌کنندگی مجاری ادراری است که از بروز سنگ کلیه و مثانه جلوگیری می‌کند. این میوه خنک می‌تواند به عنوان یک ملین عمل کرده و از بروز یبوست پیشگیری کند. گرمک می‌تواند به درمان روماتیسم و بیماری های مفصلی، افزایش اشتها و درمان نقرس کمک کند.

کد خبر 378763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.