عینک هوشمند به کمک نیروهای پلیس می‌آید

عینک هوشمند با فناوری تشخیص چهره، تکنولوژی جدیدی است که نیروهای پلیس می‌توانند از آن برای شناسایی مجرمان استفاده کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این روزها فناوری تشخیص چهره در حال تبدیل شدن به یک کاربری معمول در مکان‌هایی مانند ایستگاه‌های قطار، سالن‌های کنسرت، فرودگاه‌ها و ورزشگاه‌ها است. شرکت "Vuzix" که در زمینه تولید گجت‌های هوشمند فعالیت دارد به تازگی محصول جدیدی ابداع کرده است که به کمک نیروهای پلیس می‌آید.

ماموران پلیس می‌­توانند از عینک هوشمند مجهز به فناوری تشخیص چهره در هر زمان و مکان برای شناسایی مجرمان استفاده کنند. دقت این عینک  بسیار بالاست و می­‌تواند ۱۵ چهره­ را در هر ثانیه تشخیص دهد، بدین معنی که چهره هر شخص در کمتر از یک ثانیه تشخیص داده می‌شود.

یک دوربین هشت مگاپیکسلی در قاب این عینک­ تعبیه شده است که به کاربر اجازه می­‌دهد چهره‌­های افراد را در میان جمعیت اسکن کند و با یک میلیون عکس ثبت شده در بانک اطلاعاتی گجت مقایسه کند. حال چنانچه تصویر چهره­ فرد با اطلاعات پایگاه داده، مطابقت داشته باشد و فرد مجرم شناخته شد، پیغامی بر روی صفحه نمایش عینک پدیدار می­‌شود.

شرکت سازنده بر این باور است که الگوریتم‌­های مربوط به عینک هوشمند می­‌تواند سن، جنسیت و احساسات فرد مورد نظر را نیز تشخیص دهد؛ البته ممکن است گاهی اوقات در تشخیص احساسات اشتباه صورت گیرد. تکنولوژی جدید امکان شناسایی افراد مجرم، فراری، مظنون و یا اشخاص دارای هویت جعلی را در ایستگاه‌های قطار، مترو و یا فرودگاه فراهم می‌کند.

کد خبر 378757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.