۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲
سنجش فشارخون ۶ هزار کاشانی

کاشان _ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان از مراجعه بیش از شش هزار نفر به پایگاه‌های کنترل فشارخون تحت پوشش معاونت دانشگاه علوم پزشکی خبر داد.

محمد حاجی‌جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، اظهار کرد: از آغاز طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در ۱۷ خردادماه تا کنون بیش از شش هزار نفر به پایگاه‌های تحت پوشش معاونت درمان در کاشان و آران و بیدگل مراجعه کرده‌اند.   

وی افزود: گروه هدف در این طرح ملی افراد بالای ۳۰ سال، بیماران کلیوی و بانوان باردار هستند که می‌توانند تا ساعت ۲۰ روز شنبه_۱۵ تیرماه_ با مراجعه به ۲۴ پایگاه ثابت مستقر در بیمارستان‌های دولتی، خصوصی، مراکز مامایی خصوصی، کلینیک‌های دانشگاهی، سپاه، فرهنگیان و درمانگاه‌های تامین اجتماعی از مزایای این طرح استفاده کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان هدف از اجرای این طرح را آگاه‌سازی، شناسایی و غربالگری افراد در معرض خطر برشمرد و افزود: تشخیص و درمان به موقع این بیماری عوارض و هزینه‌های درمانی تحمیل شده به دولت و خانواده‌ها را کاهش می‌دهد.

حاجی‌جعفری گفت: این طرح با کمک دو هزار پرستار داوطلب در پایگاه‌ها و ۷۰ نفر از دانشجویان گروه پرستاری در دو هزار و ۱۶۰ شیفت کاری انجام می‌شود.

بی‌توجهی به خطر فشارخون بالا

سیدمحمدحسین مکی، مدیر مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان نیز اظهار کرد: از آغاز طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، بیش از هزار نفر به پایگاه‌های این طرح در این مجتمع مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه عامل بسیاری از بیماری‌های پرخطر و مرگ‌ومیر فشارخون بالا است، تصریح کرد: براساس برآوردها ۴۰ درصد مردم کشور از بیماری فشارخون بالای خود اطلاعی ندارند و حتی نیمی از افرادی که از وضعیت فشارخون خود مطلع هستند نیز آن را کنترل نمی‌کنند و دنبال درمان آن نیستند.

کد خبر 378685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.