۴۷ درصد بیمارستان‌های کشور کمتر از ۱۰۰ تخت دارند

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: از مجموع ۱۰۰۲ بیمارستان کشور تقریباً ۴۷ درصد آنها زیر ۱۰۰ تخت است و ضریب اشغال تخت کمتر از ۵۰ درصد دارند. همچنین ۶۲۴ بیمارستان دولتی هستند و این یعنی ۶۲ درصد بیمارستان‌ها وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند.

به گزارش ایمنا به نقل وبدا، قاسم جان بابایی روز یک شنبه درباره بیمارستان‌هایی که کمتر از ۱۰۰ تخت دارند افزود: هرچه تعداد نیروی متخصص در بیمارستان های زیر ۱۰۰ تخت بیشتر شود چون تعداد مراجعه‌ها و بیمارپذیری کمتر می شود در نتیجه دریافتی همکاران نیز کمتر خواهد شد. بنابراین به کارگیری نیروی انسانی در رشته‌ های مختلف نسبت به بیمارستان‌ هایی با تعداد تخت بالا و در نتیجه بیمار پذیری بیشتر متفاوت است. برای مثال در بیمارستان زیر ۱۰۰ تخت حضور جراح مغز یا ارتوپد چندان ضرورتی ندارد.

وی ادامه داد: این موضوع از بعد اقتصاد سلامت نیز اهمیت دارد. از این رو بازنگری در آموزش نیروی انسانی برای بیمارستان‌های کوچک لازم است؛ زیرا نوع آموزش ها برای این بیمارستان ها باید متفاوت باشد. جراح حاضر در این مراکز باید قادر باشد بر تعدادی از خدمات تخصصی همزمان مسلط و در صورت نیاز ارائه دهد. توجه به این موارد هزینه‌ های سلامت را هم کاهش خواهد داد.

کد خبر 378632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.